Havada kriz. Dev havayolu şirketinin çalışanları grev kararı aldı

Havada kriz. Dev havayolu şirketinin çalışanları grev kararı aldı
Yazın gelişiyle başlayan tatil sezonunun ortasında Avrupa çapında havaalanında yığılmalar ve seferlerde iptaller yaşanıyor. Yaşanan kriz istedikleri zammı alamayan Alman havayolu devinin yer hizmetleri çalışanları için bir günlük uyarı grevi kararı alınmasıyla daha da büyüyor...

Korona virüs salgınında vaka sayılarının tavan yaptığı dönemlerde durma noktasına gelen havacılık sektörünün iflastan kurtulmanın yolunu toplu işten çıkarmalarda araması, 2023 yazında havaalanlarında yolcuların mağdur olması ve pek çok seferin iptal olmasıyla tam bir kaosa neden oldu.

Bu manzarayı daha da vahimleştirecek haber Alman havayolu devi Lufthansa''dan geldi.

Almanya''da yolcular uzun kuyruklar oluştururken Ver.di sendikası, Lufthansa''nın yer hizmetlerinde çalışan personelini çarşamba günü için 1 günlük uyarı grevine çağırdı.

Lufthansa çalışanlarının zam talepleri konusunda şirket yönetimiyle anlaşmaya varamayan Ver.di sendikası, Almanya genelinde lojistik, kargo ve teknik çalışmalardan sorumlu 20 bine yakın işçinin 27 Temmuz’da iş bırakmasını talep etti.

Almanya''daki enflasyon oranına koşut olarak işçiler yüzde 9.5 oranında maaş artışı isterken, sendika 1 günlüğüne cehennemi yaşatıp daha uzun süreli grevde olabilecekleri göstererek ağustos başında yapılacak zam görüşmelerinin yeni turunda elini güçlendirmeyi hedefliyor.

Tatil sezonunun ortasında Almanya genelinde seyahat sıkıntısı yaşanıyor. Pandemi döneminde sayıları azaltılan havalimanı çalışanları, yaz döneminde artan yurtdışı uçuşları karşılamada yetersiz kalıyor. Bu durum uçuşların gecikmesine ve iptal edilmesine yol açarken, yolcular bekleme noktalarında uzun kuyruklar oluşturuyor.

İrlanda merkezli havayolu şirketi Ryanair Finans Direktörü Neil Sorahan, artan yolcu sayısıyla baş edebilmek için yeterli personeli işe almadığı için havaalanı işletmelerini eleştirerek "Yapacak tek bir işleri var, onu da yapsınlar" mesajını verdi.

Sorahan, çok sayıda hükümetin ve havaalanı işletmesinin ''uygun şekilde personel oluşturmamadan sorumlu tutulması gerektiğini'' söyledi.

BBC''ye haziran ayının sonuna kadar olan üç ay boyunca 170 milyon euro kar açıklayan Ryanair''in ''olağanüstü'' bir yaz geçirdiğini anlatan Sorahan, şirketin karşılaştığı en büyük sorunun tüm Avrupa çapında hava trafik kontrollerinin kesintiye uğraması olduğunu belirtti.

Ryanair''in finans şefi, "Hava seyrüsefer hizmeti sağlayıcıları] ve çeşitli hükümetleri bunun için uygun şekilde personel temin etmemekle ilgili sorumlu tutmalısınız... Havaalanlarının yapacak tek bir işi var ve o da yeterli sayıda görevli ve güvenlik personeline sahip olduklarından emin olmak, ama işlerini yapmadılar, havayolu şirketlerinin gönderdiği programları aylar öncesinden almalarına rağmen" diye çıkıştı.

Sorahan "Biz önceden 73 ek uçak için personel yetiştirmeyi başardık ve gelecek yıl planlamalarını daha iyi hale getirmek havaalanlarının görevi" ifadelerini kullandı.

Heathrow''dan Edinburgh''a kadar Britanya''daki havalimanlarının çoğunu temsil eden Havaalanı İşletmecileri Birliği''nin (AOA) bir sözcüsü ise "Britanya''daki yolcuların büyük çoğunluğu artık tatillerini hemen hiç sekteye uğramadan geçiriyor" dedi.