Bilim insanlarından ezber bozan korona virüs araştırması

Dünya 2019'un son günlerinden beri korona virüse çare arıyor. İngiltere'den gelen bir haber ise bilim dünyasının gündemine oturmuş durumda. Zira İngiliz bilim insanları korona virüsten korunmanın son derece sıra dışı bir yolunu keşfetmiş olabilirler.

İlk olarak 2019''un son günlerinde Çin''in Wuhan kentinde görülen Covid-19 gezegenimizin bir numaralı ortak gündemi olmaya devam ediyor.

Çeyrek milyardan fazla insana buluşan Covid-19, 5 milyondan fazla cana mal oldu. Delta varyantı ile daha bulaşıcı hale gelen virüs dünyanın dört bir yanında can almaya devam ediyor.

Salgın ile birlikte bilim dünyası neredeyse tüm mesaisini virüsü yenmeye ayırdı. Bilim dünyası korona virüs ile mücadele kapsamında hala pek çok araştırmaya imza atıyor.

EZBER BOZAN İDDİA

O araştırmalardan biri ise tabiri caizse bilim dünyasının gündemine oturmuş durumda. Zira İngiliz bilim insanları korona virüsten korunmanın son derece sıra dışı bir yolunu keşfetmiş olabilirler.

Hürriyet''in İngiliz basınından aktardığı habere göre, soğuk algınlığına maruz kalmanın bazı bireylere Covid-19''a karşı koruma sağlayabileceği belirlendi.

University College London tarafından yapılan ve Nature dergisinde yayınlanan çalışmaya göre, soğuk algınlığına yakalana bazı kişilerin bağışıklık sistemlerinin Kovid-19''a karşı dirençli hale gelmiş olabileceği sonucuna ulaşıldı.

Covid-19 hastalarıyla yakın çalışan 750''den fazla sağlık çalışanını inceleyen araştırmanın baş yazarı Dr Leo Swadling, bilim insanlarının tekrar tekrar maruz kalmalarına rağmen Covid-19 testi negatif çıkan bazı bireylere baktıklarında, beklenenden daha güçlü ve daha geniş T hücre tepkilerine sahip olduklarının tespit edildiğini söyledi.

Swadling''e göre, önceki soğuk algınlığı bulaşı bu bireyleri korona virüse karşı avantajlı bir hale getirmiş olabilir. Zira soğuk algınlığı dengeyi bağışıklık sistemlerinin lehine çevirerek korona virüsü çoğalmaya başlamadan önce ortadan kaldırmış olabilir.

NEGATİF TEST BİLMECESİNİ ÇÖZEBİLİR

Ekip ayrıca bu durumun bazı kişilerin korona virüse yakalanmasına rağmen neden PCR testlerinin negatif çıktığını açıklamayabileceği görüşünde.

Zira bazı kişilerin mevcut T hücrelerinden gelen güçlü bir bağışıklık tepkisi nedeniyle virüsü hızla temizlediğini, yani testlerin negatif sonuç kaydettiğini iddia ediyor.

YENİ NESİL AŞILARIN ÖNÜNÜ AÇABİLİR

Bilim insanları, keşfin, çok daha uzun süreli bağışıklık üretebilecek T-hücre yanıtını hedefleyen yeni nesil aşıların önünü açabileceğini belirtiyor.

EN ETKİLİ KORUNMA HALA AŞI!

Söz konusu araştırma ile ilgili kesin sonuçlara ulaşılması için konu hakkında daha geniş katılımlı bir deney yapılması gerektiğini belirten uzmanlar, aşı olmanın hala virüse karşı korunmanın en etkili yolu olduğunun altını çiziyor.