Apple teknik servisinde yeni dönem. iPhone kaybolduğunda ne yapılmalı?

Apple teknik servisinde yeni dönem. iPhone kaybolduğunda ne yapılmalı?
Apple Store teknik servisi ve Apple Yetkili Servis Sağlayıcıları, çalınan bir iPhone için onarım hizmeti vermeyecek.

ShiftDelete''de yer alan bilgilere göre; Apple, kaybolan veya çalınan bir iPhone için resmi onarım hizmeti sağlamıyor. Şirketin politikası gereği Apple Store teknisyenleri ve Apple Yetkili Servis Sağlayıcıları, “iPhone’u Bul” özelliği müşteri tarafından devre dışı bırakılmadığı müddetçe cihaza hiçbir şekilde teknik destek vermiyor.

Şirket şimdi iPhone’u Bul özelliği etkinleştirilmemiş bir iPhone’un çalınma durumuna karşı da önlem almaya başladı.

Çalınan iPhone için onarım hizmeti bitti

MacRumors’un haberine göre Apple artık bir iPhone’a onarım yapmadan önce kayıp olarak işaretlenip işaretlenmediğini GSMA Device Registry’den kontrol edecek. Device Registry’nin, akıllı telefon sahiplerinin kayıp, hırsızlık, dolandırıcılık ve benzeri olayları kaydedebildiği global bir veritabanı olduğunu ekleyelim.

Örneğin bir kişi telefonunun çalındığını polise bildirdiğinde, yetkililer cihazın seri numarasını GSMA veritabanına kaydedebilirler ve böylece teknik servis çalışanları, cihaz bir gün ellerine ulaştığında GSMA Device Registry’den kontrol ederek kayıp olduğunu anlayabilirler. Bu da telefonun bulunmasına önemli katkı sağlıyor.

Çalışanlara uyarı gidecek

Yeni dönemde Apple’ın teknik servis çalışanları, müşterilere hizmet vermek için kullandıkları MobileGenius ve GSX sisteminde iPhone’un çalıntı olup olmadığını görecekler. Eğer cihaz çalınmışsa, iPhone’u Bul uygulamasında Kayıp Modu etkinleştirilmemiş olsa dahi onarım yapılmayacak.

iPhone kaybolduğunda ne yapılmalı?

iPhone’unuz kaybolduğunda, buradaki adresine girip Apple kimliğinizle oturum açarak konumunu haritada bulabilirsiniz. Alternatif olarak, başka bir Apple cihazındaki Bul uygulamasını kullanarak da bu işlemi yapabilirsiniz. Eğer kaybolan cihazınızı bulamıyorsanız Bul özelliği açık değildir veya interneti kapalıdır.

Bu durumda yapabileceğiniz şeyler:

- Aygıtınızı Kayıp olarak işaretleme

- Kayıp aygıtınızı polise bildirme

- Hırsızlık ve Kayıp talebinde bulunma (AppleCare+ gerektiriyor, her ülkede mevcut değil)

- Aygıtınızı uzaktan silme

- Kablosuz iletişim operatörünüzle irtibat kurma

- Kayıp aygıtınızı hesabınızdan kaldırma

İlgili Haberler