Kuzey Marmara Otoyolu'nda skandal! Cebimizden çıkan parayı duyunca inanamayacaksınız

Kuzey Marmara Otoyolu'nda skandal! Cebimizden çıkan parayı duyunca inanamayacaksınız
Kuzey Marmara Otoyolu’nda, iş bitimi sonrası sözleşmede değişikliğe gidildi. İlgili firmaya 1.2 milyar dolar daha para ödendi. Geçiş garantisindeki araç sayısı 4 kat arttırıldı, 9 yıllık kullanım süresi 13 yıla yükseltildi. CHP Genel Başkan Yardımcısı Ali Öztunç, Yeniçağ’a yaptığı açıklamada “AKP hükümeti, beş müteahhiti zengin etmek için her türlü girişimde bulunuyor” dedi.

Berkay BİGEÇ/YENİÇAĞ

3.5 MİLYAR DOLARIN ÜSTÜNE 1.2 MİLYAR DOLAR DAHA PARA VERİLMİŞ

Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkan Yardımcısı Ali Öztunç, Kuzey Marmara Otoyolu ile ilgili bir skandalı ortaya çıktı. İş bitimi sonrası sözleşme değişikliğine gidildiğini ifade eden Öztunç, “Kuzey-Marmara otoyolu ile ilgili yapılan bir sözleşme vardı. 3.5 dolar karşılığında bu yol yapılacak. Bittikten sonra 1.2 milyar dolar maliyet artışı gösterildi. İlgili firmaya 1.2 milyar dolar daha para verildi” dedi.

“9 YILLIK KULLANIM SÜRESİ 13 YILA ÇIKARTILDI, GARANTİ GEÇİŞ SAYISI 4 KAT ARTTI”

Kuzey Marmara Otoyolu’ndaki skandalların bununla da bitmediğini belirten Öztunç, Bu yetti mi? Hayır yetmedi. Sözleşme yapılmış iş bittikten sonra sözleşme yenileniyor. 9 yıllık kullanım süresi 13 yıla çıkartıldı. Peki bu yetti mi? Hayır bu da yetmedi. Garantili geçiş araç sayısı 4 kat daha arttırılıyor. Milletin cebine elini atmışlar, milletin parasını alıyorlar ve yandaşlarını zengin ediyorlar” diye konuştu.

BAKANIN YANITLAMASI İSTEMİYLE SORU ÖNERGESİ VERİLDİ

Öztunç, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı’na soru önergesini verdim, soru sordum. Kullanım süresinin 4 yıl arttırılması ve geçiş garantisinin 4 kat arttırılması neden gerçekleşti? Bu soruya net cevap bekliyoruz. Biz muhalefet olarak vatandaşın parasının korunması sağlamayız, hükümetin görevinin de bu olması gerekiyor ama hükümet sadece beş müteahhiti zengin etmeye çabalıyor” dedi.