Vatandaşın parası araç garantisine aktı

Vatandaşın parası araç garantisine aktı
Tartışmalara neden olan Yap-İşlet -Devret modelinin vatandaşa maliyeti sadece Osmangazi köprüsünde 4 milyar TL'yi buldu.

 Yap-İşlet -Devret moeliyle yapılan 'mega' projelerin vatandaşa zararı gün geçtikçe ağırlaşıyor.

Öyle ki 'araç geçiş' garantisi ile açılan köprülerden sadece biri olan Osmangazi köprüsünün 32 aylık zararı 4 milyar TL oldu. 

CHP Mersin Milletvekili Alpay Antmen, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığı’na sunduğu soru önergesinde, Osmangazi Köprüsü’nden 2016 yılının Haziran ayından bu yılın Şubat ayına kadar geçen araç sayısı ile elde edilen geliri sordu. Antmen, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün ise aynı yılın Ağustos ayından bu yılın Şubat ayına kadarki hasılatının açıklanmasını istedi.

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ’NE 4 MİLYAR TL

Antmen’in önergesini yanıtlayan Bakan Turhan, 32 aylık araç geçiş garantisinin 38.9 milyon olmasına karşın Osmangazi Köprüsü’nden geçen araç sayısının 19.7 milyon olduğunu ve bu geçişlerden 1 milyar 328 TL gelir elde edildiğini açıkladı. Köprüden geçmeyen 19.2 milyon araç için verilen araç başına 35 dolarlık “geçiş garantisi ücreti”nin kamuya maliyeti ise yaklaşık 4 milyar TL oldu.