Scharnow Dönüşü nedir. Scharnow Dönüşü ne zaman kullanılır

Scharnow Dönüşü nedir. Scharnow Dönüşü ne zaman kullanılır
Gemilerin dönüş tekniklerinden olan Scharnow dönüşü, gemiden birisi düştüğü zaman duruma göre kullanılan bir dönüştür. Peki, Scharnow Dönüşü ne zaman kullanılır? Scharnow Dönüşü hakkında tüm detaylar…

Denize düşen kişinin köprü üstünden farkedilmesi durumunda kullanılmaz. Dümen alabanda basılır, ilk rotadan 240 derece sapınca dümen diğer tarafa alabanda basılır. Rotanın 180 derece aksine gelmesine 20 derece kala dümen ortalanır ve kazazedeyi kurtarmak için geminin geri dönmesi sağlanır.

İvedi hareket durumunda kullanılmayan bir dönüş manevrasıdır.

Bu dönüş:
- Dümen herhangi bir tarafa alabanda yapılır.
- İlk rotadan 240° saptıktan sonra dümen diğer tarafa alabanda basılır.
- Pruva ters rotasına 20° kala, dümen ortalanır ve gemi ilk rotasının ters istikametine dönmüş olur.

Bu dönüş:
- Gemiyi kendi dümen suyuna getirir.
- Daha az mesafede tamamlanır.
- Zamandan kazandırır.
- Kazazedenin denize düşme zamanı bilinmedikçe iyi sonuç vermez.

SCHARNOW DÖNÜŞÜ NE ZAMAN KULLANILIR

Scharnow Dönüşü, kayıp şahıs durumunda kullanılan bir tekniktir.

Köprü üstüne gemide bir kişinin kayıp olduğunun bildirildiği durumlardır.

Hem Williamson Dönüşü hem de Scharnow Dönüşü gemiyi kendi dümen suyuna getirecektir. Scharnow Dönüşü kullanıldığında daha az zaman harcanır ve daha az yol alınır. Gemi Scharnow Dönüşü yaptıktan sonra aksi yönde ise manevraya başlama noktası geminin kıç tarafından birkaç boy arkada kalacaktır. Kullanılan gemi tipine göre bir-iki deniz mili tasarruf edilebilir.