İlk olarak 1836 yılında inşa edilmiştir. Bu köprü, Osmanlı Padişahı II. Mahmud döneminde yapılmış ve ilk olarak at üzerinde geçilerek hizmete açılmıştır.
İlk olarak 1836 yılında inşa edilmiştir. Bu köprü, Osmanlı Padişahı II. Mahmud döneminde yapılmış ve ilk olarak at üzerinde geçilerek hizmete açılmıştır.
Unkapanı Köprüsü, günümüzde genellikle Atatürk Köprüsü olarak da anılmaktadır.
Ücretsiz olarak kullanılabilen bu köprü, hem araç trafiği hem de yaya trafiği için kullanılmaktadır. Ayrıca balıkçılık faaliyetleri de köprü üzerinde oldukça yaygındır.
Unkapanı Köprüsü, İstanbul’un simgelerinden biridir ve tarih boyunca birçok ilginç olaya tanıklık etmiştir.
Örneğin, ilk yapıldığında altından gemilerin geçebileceği bir bölüm bulunmaktaydı ve Fransız denizci Kaptan Mangan, gemisiyle bu bölümden geçerek büyük bir başarıya imza atmıştır.
Unkapanı Köprüsü’nün hikayesi, İstanbul’un zengin tarihine ışık tutan önemli bir anıdır.
UNKAPANI KÖPRÜSÜ'NÜN YAPIM AŞAMASINDA YAŞANAN İLGİNÇ OLAYLAR NELERDİR?
Unkapanı Köprüsü, İstanbul’un tarihi yarımadasında yer alan ve Unkapanı ile Azapkapı semtlerini birbirine bağlayan önemli bir köprüdür. İlk olarak 1836 yılında tamamen ahşap malzeme kullanılarak inşa edilmiştir.
Bu köprü, Osmanlı Padişahı II. Mahmud döneminde yapılmış ve ilk olarak at üzerinde geçilerek hizmete açılmıştır.
Tarih boyunca Haliç’in iki yakasını birleştiren birçok köprü yapılmıştır. En eski kayıtlara göre, Altın Boynuz üzerine ilk köprü 6. yüzyılda I. Justinianus tarafından yapıldı.
Bizans tarihçileri, Haliç üzerindeki ilk köprünün I. Justinianus (6. yy.) devrinde yapıldığını, adının ‘Aghios Khalinikos Köprüsü’ olduğunu yazar. Yeri tam olarak bilinmemekle birlikte, 12 kemerden oluşan bu taş köprünün Eyüp-Sütlüce arasında olduğu tahmin edilmektedir.
Fatih Sultan Mehmet de İstanbul’un fethi sırasında Haliç’e bir köprü yaptırmıştır. Demir halkalarla birbirine bağlanmış ve üzerine kalın kalaslar çakılmış dev fıçılardan oluşan bu köprü Ayvansaray - Kasımpaşa arasında idi.
Nişancı Mehmet Paşa ise bu köprünün fıçılardan değil, yan yana demirlenmiş ve kirişlerle birbirine bağlanmış gemilerden oluştuğunu söyler. Bu mobil köprü, 1453’te İstanbul fethedildiğinde, orduların Haliç’in bir tarafından, diğerine geçebilmesi için kullanıldı.
Unkapanı Köprüsü, günümüzde genellikle Atatürk Köprüsü olarak da anılmaktadır. Ücretsiz olarak kullanılabilen bu köprü, hem araç trafiği hem de yaya trafiği için kullanılmaktadır.
Ayrıca balıkçılık faaliyetleri de köprü üzerinde oldukça yaygındır. İstanbul’un simgelerinden biri olan Unkapanı Köprüsü, tarih boyunca birçok ilginç olaya tanıklık etmiştir.
Örneğin, ilk yapıldığında altından gemilerin geçebileceği bir bölüm bulunmaktaydı ve Fransız denizci Kaptan Mangan, gemisiyle bu bölümden geçerek büyük bir başarıya imza atmıştır.
UNKAPANI KÖPSÜ'NÜN ÖZELLİKLERİ
Unkapanı Köprüsü, İstanbul’da tarihi yarımadayı Beyoğlu yakasına bağlayan bir köprüdür. İlk olarak 1453’te İstanbul’un Fethi sırasında yapılan bir köprü üzerine inşa edilmiştir.
Daha sonra 1912’de Unkapanı-Azapkapı arasında kullanılmış, 1936’da bir fırtına sonucu yıkılınca yerine Atatürk Köprüsü yapılmıştır.
Köprünün zemini asfalt ile kaplanmış ve hâlâ İstanbul halkına hizmet etmektedir. Boyutları ise dört yüz yetmiş yedi metre uzunluğunda ve yirmi beş metre genişliğindedir.
Eski çağlardan bu yana “Altın Boynuz” olarak anılan Haliç üzerindeki bu köprü, İstanbul’un tarihinde önemli bir rol oynamıştır.
Nâzım Hikmet’in de dediği gibi, “Köprü” salt bir yapı değil, iki yanındaki bugünkü İstanbul’un yaşayışını birbirine bağlayan bir büyük kan damarıdır. Kesilince, kopunca, iki yandaki yaşam duruverir.