THY'den bilet iadeleri ile ilgili açıklama

THY'den bilet iadeleri ile ilgili açıklama
THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı bilet iadeleri ile ilgili yaptığı açıklamada; "Bilet değişiklikleri için hiçbir ek ücret ödenmeyecektir. İsteyenler biletini açığa aldırabilir, eğer biletinizi iade etmeyip ertelerseniz size yüzde 15 ilave bonus veriyoruz" dedi.

CNN TÜRK’te Hakan Çelik’in sunduğu Hafta Sonu programına konuşan THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı şunları söyledi:

“20 Mart 2020 tarihinden evvel bilet almış tüm vatandaşlarımız hiç merak etmesinler, yıl sonuna kadar yani 31 Aralık 2020 tarihine kadar biletlerini değiştirebilirler, özellikle söylüyorum rahat olsunlar. Biletlerinizi kullanma tarihiniz de 28 Şubat 2021. Bu tarihe kadar uçuş yapabilirsiniz. Bilet değişiklikleri için de hiçbir ek ücret ödenmeyecektir. İsteyenler biletini açığa aldırabilir, eğer biletinizi iade etmeyip ertelerseniz size yüzde 15 ilave bonus veriyoruz. Her bir bilete karşılık gelen 10 euro için 1.000 mil veriyoruz.

Şu anda bizde öğrenci arkadaşlarımız var, bize geri ödemeleri olan arkadaşlarımız var biz onlara da bir kolaylık getireceğiz. Merak etmesinler o geri ödemelerde kolaylık getireceğiz, üzülmesinler, gerilmesinler. Bu krizden daha güçlü çıkacağız oraya hazır olsunlar.

An itibari ile yüzde 85 oranında kapasitemizi kullanamıyoruz, özellikle uçaklarımızı kargoya çevirmeye başlayarak kapasitemizin bir kısmını kullanabileceğiz. Yaklaşık 107 ülke şu anda uçuşa kapalı, bir kısmı Türkiye’nin tek taraflı kapattığı, bir kısmı da bu riski görerek kendi hava sahasını kapatan ülkeler. Bu anlamıyla 100’ü geçti şu anda. 27 Mart itibari ile pek çok nokta daha kapanacak. Hong Kong, Moskova, Etiyopya, New York ve Washington olmak üzere dağıtım yapılabilen yerleri açık tutacağız, bunun dışında geri kalan tüm yerleri 27 Mart itibari ile kapatmak zorundayız.

CALL CENTER'LARIMIZA CİDDİ YÜKLENME OLDU!

Özellikle kriz başladığı andan itibaren call center'larımızda ciddi bir yüklenme oldu, ben vatandaşlarımıza buradan seslenmek istiyorum. Lütfen call center'lar ile değil hangi kanaldan aldıysak o kanal yolu ile değiştirmeye gidersek daha iyi olur. Acentalardan, internetten değişim yapabilirsiniz. Zaman zaman çağrı merkezlerimize aşırı bir yüklenme oluyor, orada çalışan arkadaşlarımız ağır bir baskıyla karşılaştılar ve performansları maalesef düştü. Bu eleştirileri dikkatle okuyoruz ve bunlardan ders alıyoruz. Şu an çağrı merkezlerimizde 1500 çalışanımız var.

THY'de işten çıkartmak gibi bir durum söz konusu değil. Nakit pozisyonumuza göre ücretlerde bir düzenleme yapılabilir. Böyle bir düzenlemede en büyük kesintiyi en üst kademeden yapacağız. Nakit pozisyonumuzu güçlü tuttuğumuzda, kriz ne kadar uzun sürerse sürsün, arkadaşlarımızla birlikte el ele vereceğiz ve bu markayı koruyacağız. Bu markayı bu ülke adına korumak zorundayız, çalışanlarımız adına ve aileleri adına bu markayı koruyacağız.

Gelecekte bütün uçak siparişlerimizi gözden geçirebiliriz, dinamik kapasite yöneteceğiz. Uçakları boş uçurduğunuz zaman nasıl maliyetiniz varsa, uçurmadan yerde tuttuğunuzda sabit maliyetleriniz oluyor.”