Korona virüs salgını, birçok alanda olduğu gibi eğitimde de dijital çözümleri beraberinde getirdi.Uzman PsikoloğuKerime Begüm Özkaya korona virüs nedeniyle alınan tedbirler kapsamında ikinci kez devreye sokulan uzaktan eğitimin çocuklar üzerindeki olumsuz etkileri hakkında uyarılarda bulundu.

Salgın süreciyle birlikte başlanan uzaktan eğitimle çocuklarda özellikle öğrenim konusunda problemler yaşandığını söyleyen Özkaya, şöyle konuştu:

"İçinde bulunduğumuz pandemi süreci içerisinde vaka sayılarındaki artış sebebiyle eğitimler online olarak devam ediyor. Bu durumda evlerinde hareketsiz kalan çocuklarda, özellikle bilişsel olarak dikkat, algı ve öğrenmelerinde sorunlar yaşanmaya başlandı. Bilgisayar başında sürekli hareketsiz kalan çocukların psikomotor gelişimi de olumsuz etkilenmekte. Büyük kas motor becerileri yani koşma, ayakta durma, yürüme gibi becerilerinde; küçük kas motor gelişimi olan yazma, tutma, kavrama, çizme, yapıştırma gibi becerileri olumsuz etkilendiği bilinmekte. Çünkü okula giden çocuklar arkadaşlarıyla oyun oynayarak veya derste öğretmenin söylediği şeyleri yazarak, çizerek daha interaktif bir haldeyken ne yazık ki şu an tam tersi durumdalar. Aynı zamanda arkadaşlarıyla iletişim halinde olamayan çocuklarınduyusal becerilerinde de sıkıntılar yaşanıyor.

"ÇOCUKLARA EŞLİK EDİLMESİ GEREKİYOR"

Çocuk duygularını farkında olma, yönetme, başkalarının duygularını anlama ve empati gösterme yeteneklerini zamanla kaybetmeye başlıyor. Fakat içinde bulunduğumuz pandemi süreci içerisinde vaka sayılarındaki artış sebebiyle eğitimleronline olarak devam etmekte. Bu durum hem olumlu hem de olumsuz etkiler yaratabilmektedir. Olumlu olarak, aileler çocuklarının derslerini daha iyi kontrol edebilmekte, birlikte ders dinlerken çocuklarına eşlik etmektedir. Olumsuz olarak da ne yazık ki anlamada güçlük, ders konusunda ilgisizlik ve isteksizlik, dikkat dağınıklığı ve bilgisayar başında ders dışında oyun, videogibi şeyleri izleme istediği oluşturmaktadır"

Kaynak: Demirören Haber Ajansı