WebTekno''dan alınan bilgilere göre;1977 yılında yapılan bir çalışmadabir grup öğrenciye teker teker belirli sorular verildi ve daha sonrasında verdikleri cevaplardanne kadar eminoldukları soruldu. Bu durum3 seansşeklinde tekrarlandı. İlk testin sonunda oldukça normal, hatta beklentinin altında cevaplar alınırken seanslar arasında bu emin olma durumunun kademe kademearttığı gözlemlendi.
“Havuçyerseniz daha iyi görürsünüz” veya “Ispanakyerseniz daha güçlü olursunuz” gibi bilinen doğruluğu ispatlanmamış, sadece teoride kalan, hatta belki yanlış bilgiler zamanla doğru kabul edilir.

"Ceviz beyine benzediği için beyine iyi gelir" cümlesindeki romantik durum da aslında doğru değildir. Ancak zamanla öyle olduğuna inanılmıştır. Çünkü insanlar“sonuçta herkes böyle biliyor,uzman görüşüdür herhalde” düşünceleriyle hareket ediyor.
Reklam sektöründe bu yanlışlar genellikle kullanılmaktadır. ÖrneğinApple''ınWatch modeli, reklamlardaçoğu zaman yüzme sporu yapan birinin bileğinde görünür ve doğal olarak herkesonunsuya dayanıklıolduğunu düşünür. Bu sebeple "profesyonel sporcu bile kullanıyorsa bozulmariski yoktur" düşüncesi kafalara yerleşir. Fakat çok az kişi Apple''ın sudan kaynaklı bozulma durumlarınagaranti vermediğinibilir.
İnsanlarbilginin ardını araştırırken bilişsel değilsezgisel yollailerlemek, daha önceden karşılaştığımız bir parçanın (kelime olabilir) şimdi duyduğumuz bilgiyeyakıngelmesi ve çevrenin üzerinizde kurduğubaskıbuna sebep olabilir.Öncedendoğrusunubildiğiniz bir bilgi bile çarpıtılmış hâlde tekrarlandığında maalesef inandırıcı hâle gelebiliyor. O bilginin birparçasınınsize sunulmasıyla ortaya çıkan bu yakınlık durumunu bireysel olarak düşünebiliriz.
Şarjda telefonla uğraşmak gerçekten bataryanın ömrünü azaltıyor mu? Ya da günde 10 bin adım atmak insanın ömrünü uzatır mı? Veya acı yemek gerçekten sağlığa yararlı mı?

Bunlara verebileceğiniz stok cevaplar kafanızda hâlihazırda bulunuyor. Sorulduğunda çoğu kişi, “şarja takılıyken telefonla uğraşırsam bataryasıhızlı biter” ya da “acıyemek çabuk iyileştirir” gibi cevaplar verecektir. Fakat bu cümlelerin arka planına gelindiğinde çok az kişi onlarısavunacak argümanasahip olur.
BU DURUMDAN NASIL KURTULUNUR?
Güvendiğiniz tek bir kanal yerine çok sayıda kanala danışarak bilgilerin doğruluğunu teyit etmeniz gerek.