Bloomberg'de yayınlanan birraporagöreGoogle,YouTube'uAmazonveAlibabaile rekabet edecek bir alışveriş platformuna dönüştürmek için dünyanın en büyük video akış hizmeti sitesine değişiklikler ekliyor.Habere göre platform, içerik üreticilerindenvideo içerisindeki ürünleri etiketlemelerini istemeyebaşladı.
YouTube adına konuşan bir yetkili, Bloomberg'de yer alan haberlerin gerçekliğini doğrulayarak platformunbazı elektronik ticaret özelliklerini test ettiğiniaçıkladı.
ÜRÜN SATIŞI İÇİN UYGULAMA ENTEGRE EDİLDİ
Google,YouTubeüzerinden ürün satışı için yaptığı testlerde çevrim içi mağaza sağlayıcısıShopify'ı platforma entegre etti.YouTube'dan alışverişözelliği sunulan bazı içerik oluşturucular, videolarda tanıttığı ürünleri videonun altında bulunan bir alana listelediler. İçerik oluşturucular, listede en fazla 12 ürün bulundurabildiler.
YouTube'un, kullanıcılar için açacağı bu özellik üzerinden, hem reklam hem de maddi gelir eldeetmesi bekleniyor. Ayrıca kullanıcıların da YouTube üzerinden alacağı pay da kazançlarına eklenecek.