2021’de en çok neleri şikayet ettik? İstatistikler açıklandı

2021’de en çok neleri şikayet ettik? İstatistikler açıklandı
Şikayetvar platformu, 2021 yılı istatistiklerini açıkladı. 1 yıllık şikayet analizine göre tüketicilerin en fazla e-ticaret, finans ve internet sektöründen başı ağrıdı.

Şikayetvar, 2021 verilerini açıkladı. 2021 yılında 3 milyon 53 bin 73 şikayet yazıldı. Bunlardan 408 bin 575 tanesi çözüme kavuştu.

Şikayetvar’ın 2021’deki aylık ortalama ziyaretçi sayısı 18 milyon kişi olarak açıklandı. Toplam üye sayısı 2020’de 6 milyon 194 bin 993 iken 2021’de 7 milyon 683 bin 504’e yükseldi. Platforma kayıtlı marka sayısı 120 binden 150 bine ulaştı.

 

ŞİKAYETVAR’DA EN ÇOK ARANAN MARKALAR?

En çok şikayet edilen markalar açıklanmadı fakat Şikayetvar’da en çok aranan markalar açıklandı. 2021’de en çok aranan marka 3 milyon 465 bin 275 sayfa görüntülenmesiyle Türk Telekom oldu. Türk Telekom’u Trendyol (3 milyon 351 bin 305), Ziraat Bankası (2 milyon 941 bin 590) ve Xiaomi (2 milyon 547 bin 742) izledi. Türk Telekom, Trendyol ve Ziraat Bankası, 2020 yılında da ilk üç sırada yer almıştı.

EN ÇOK ŞİKAYET EDİLENLER

Sektörlere göre şikayet sayıları açıklandı. En çok şikayet, e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren firmalar hakkında yazıldı. Ardından finans, internet, kargo ve alışveriş sektörü takip etti.

E-ticaret sektöründeki şikayet konuları incelendiğinde en çok şikayet edilen konunun geç gönderilen ürünler hakkında olduğu görüldü. Diğer yıllardan farklı olarak bu kategoride zamlar nedeniyle fiyatları artan ürünlerde sitelerin sipariş iptali en çok dile getirilen bir diğer konu olurken sitelerin kusurlu ürün göndermesi ve para iadesinin geç yapılması öne çıkan diğer başlıklar arasında yer aldı.

ŞİKAYET HARİTASI