AREA Genel Müdürü Murat Karan: “Ekonomideki kötü tablo AKP’nin oylarını vuracak”

AREA Genel Müdürü Murat Karan: “Ekonomideki kötü tablo AKP’nin oylarını vuracak”
Türkiyem TV’de Yavuz Selim Demirağ’ın konuğu olan AREA Genel Müdürü Murat Karan, işsizlik oranları ve ekonomideki kötü tablonun AKP’nin oylarını olumsuz etkileyeceğini söyledi.

AREA Genel Müdürü Murat Karan, Yeniçağ gazetesi yazarı Yavuz Demirağ’ın Türkiyem TV’de sunduğu Meydan programına katıldı. Karan, ekonomi üzerinden anketleri ve rakamları yorumladı.

Karan, şu ifadeleri kullandı:

“AKP OYLARI YÜZDE 36 BİRAZ MHP İLE YAPTIĞI İTTİFAKTA ARTISI VE EKSİSİ VAR.”

“Tarım dışı işsizlik yüzde 14.3, genç işsizlik rakamı 23.6. Her dört gençten biri işsiz. Bu işsizlik sadece o genci değil. O gencin ailesini etkiliyor. OSD, büyüme rakamlarını iki gün önce Türkiye rakamlarını açıkladı: -1.8.  Bu rakamlara baktığınızda Ak Parti’nin oy oranı eşittir iki nokta üst üste siz yazın. AKP oyları yüzde 36 biraz MHP ile yaptığı ittifakta artısı ve eksisi var.”

“İLK KEZ BU AY BAKMAYA BAŞLADIM”

“Türkiye’nin ‘A’ grubu yüzde 3, ‘B’ grubu yüzde 10. Bu yüzde 10’luk grup Türkiye’nin gelişmelerinden çok etkilenmiyor. Satın alma gücünde bir şey hissetmiyor.  Geçen bir Profesör hocam dedi ki: ‘Hayatımda bu zamana kadar markete girerken doldururdum çıkışta bakmazdım sormazlardı karttan çekerlerdi onu da yırtar atardım bakmazdım bile ne olduğuna. İlk kez bu ay bakmaya başladım’ dedi. ‘Ben geçen sene bu zamanlar neredeyse ödediğim iki katını ödüyormuşum’ dedi.

Türkiye’de satın alma gücünü belirleyecek olan kitle ‘C2’ ve ‘D’ deki Oy verme davranışını belirleyen yüzde 60’lık kitledir. Bunların gelirleri 2- 6 Bin TL’lik aylık geliri olan hanelerdir. Bu kişiler ne tanzim noktalarında kuyruğa giriyor ne de aile bakanlığından yardım alıyor. Bunlar kendi yağlarında kavruluyorlar.  Bir üst tabakaya geçmek için çabalayan kitle. Bu kitlenin ortalaması muhafazakar aile yapısına sahiptirler.  Gündüz işindeler akşam evindeler. Yaşamları çok standarttır. Öncelikleri ekonomi ve güvenliktir. Oy verme davranışını en erken ve en hızlı değiştiren kitle de bu 60’lık kitledir. Satın alma gücünde bir eksiklik ve ülkenin güvenliğinde sorun gördüğünde oy verme davranışını ona göre belirliyor. 2009’da Ak Parti’yi yüzde 38’e indiren de bu gruptu. 2011’de 2 yıl sonra Ak Parti’yi yüzde 50’ye çıkaran bu gruptu.”