Atatürk Havalimanı'nın son halini görünce ağlayacaksınız. Araplar ellerini ovuşturmaya başladı

Atatürk Havalimanı'nın son halini görünce ağlayacaksınız. Araplar ellerini ovuşturmaya başladı
İYİ Parti İBB Meclis Grup Sekreteri ve eski havalimanı muhabiri Ali Kıdık, Atatürk Havalimanı’nın yürekleri burkan son halini paylaştı.

Dünyanın en değerli üçüncü havalimanı seçilen Atatürk Havalimanı''na AKP''nin millet bahçesi yapma projesi tartışılmaya devam ediyor. Yıkımına başlanan Atatürk Havalimanı''nın son görüntülerini İBB Meclisi''nin İYİ Parti üyesi Ali Kıdık, sosyal medya hesabından paylaştı.

"HANÇER SAPLAYANLAR BİR GÜN HESAP VERECEK"

"Atatürk Havalimanı paramparça" diyen Ali Kıdık, "Söz bitti, milli servet katilliği tam gaz devam ediyor. Son sözü millet söyleyecek. Milli değerin kalbine hançer saplayanlar bir gün hesap verecek" sözleri havalimanınındaki enkaz görüntülerini paylaştı.

TÜRKİYE''DE SİVİL HAVACILIĞIN İLK GÖZ AĞRISININ TARİHÇESİ

İstanbul Havalimanı''nın temelleri 1944''te Chicago''da imzalanan Uluslararası Sivil Havacılık Anlaşması ile atıldı. Bu anlaşma ile İstanbul/Yeşilköy`de uluslararası bir havalimanı yapılmasına karar verildi. 1949''da başlayan inşaat 4 yıl sürdü ve 01 Ağustos 1953''te Yeşilköy Havalimanı adı ile hizmete açıldı.

Liman, o günün teknolojisiyle uluslararası standartlarda piste, taksiyollarına, 10 bin metrekarelik modern yolcu terminaline, bakım hangarlarına, radyo alıcı-verici cihazlarına ve yedek enerji santraline sahipti.

Hava ulaşımının gelişmesi üzerine, 1972 yılında 45 metre genişliğinde ve 3 bin metre uzunluğunda yeni pist hizmete sokuldu. Pistin inşaatı 1972 yılında tamamlandı.

İstanbul Yeşilköy Havalimanı''nda 1972''de yeni pistin açılış törenine katılan dönemin Başbakanı Ferit Melen törende bir konuşma yapmıştı.Arşiv/AA

1971''de uygulamaya konulan bir master plan sayesinde her biri yıllık 5 milyon yolcu kapasiteli 4 terminal binası ve mütemmimleri inşa edildi.

Bu projede ayrıca Dış Hatlar Terminali de inşa edildi ve 29 Ekim 1983`te işletmeye açıldı. Havaalanı 1985 yılında Atatürk Havalimanı adını aldı.

Gelişen hava kargo taşımacılığı nedeniyle 1993 yılında Kargo Terminali Tesisleri, Sovyetler Birliği`nin dağılmasıyla ortaya çıkan bavul ticareti ve artan charter yolcu trafiğine hizmet amacıyla 7 Aralık 1995''te ise C Terminali işletmeye açıldı.

Yeşilköy Havaalanı 1985 yılında Atatürk Havalimanı adını aldı.AA

Artan yolcu trafiği nedeniyle, yeni bir dış hatlar terminali 10 Ocak 2000''de hizmete sokuldu. Yeni terminalle yolcu kapasitesi yılda 20 milyon kişiye yükselmiş oldu.

Yapılan genişletme ve yenileme çalışmaları sonucunda havalimanının kapasitesi yılda 25 milyon 500 bin dış hat ve 12 milyon 800 bin iç hat olmak üzere toplam 38 milyon 200 bine çıkarıldı.

İstanbul Havalimanının 2019 yılında hizmete geçmesi ile birlikte, Atatürk Havalimanı İç hat ve Dış hat terminalleri tarifeli yolcu trafiğine kapatıldı. Kargo terminali ve özel uçuşlar yapılan Genel Havacılık terminali hizmete devam etti.

İlgili Haberler