BloombergHT''nin haberine göre; Teknoloji ürünleri, kurdayaşanan değişimlerden en çok etkilenen gruplar arasında en başta geliyor. Artışın yaşandığı zamanlarda kimi firmalar fiyatları artırırken, kimi markalar da yılbaşı öncesi indirimlerden ve kampanyalardan vazgeçmişti.

BloombergHT’yekonuşan teknoloji markaları ve perakendecileri deson zamanlarda kurda yaşanan düşüşe dair değerlendirmelerde bulunarak bundan sonra izleyeceklerifiyat politikasınadair de açıklamalar yaptı.

''''Fiyatlar kurla paralel ilerliyor''''

HP

HP Genel Müdürü EmreAlaman, teknoloji ürünlerinin büyük bir kısmının dolar veeuromaliyetli olması sebebiyle satış fiyatlarının da kur değişikleriyleparalelbir şekilde hareket ettiğini belirterek,“Son yükselişte çoğu ürünün satış fiyatı arttı, ancak önemli bir kısmında fiyat artışı kur artışınınaltındakaldı. Kurdaki geri çekilmeyi üreticiler ve satıcılar fırsat olarak görüp fiyat düşüşü şeklinde hızlıca yansıtılacaktır. Hatta bunun üzerine kampanyalar da görebiliriz.“şeklindekaydetti.

Alaman’agöre kurun geri çekilmesiyle teknoloji sektöründe olumlu gelişmeler yaşanabilir.Öte yandan kurun geri çekilmesini takiben teknoloji ürünlerinin fiyatlarının aşağı yönde düzenlenmesine dairHuaweiTürkiye de“Günlük oynaklığa göre karar vermiyoruz. Şu anda beklemedeyiz.“diyerekkararınönümüzdeki haftayanetleşeceğini aktardı.

"Bilişim sektöründe bir indirim beklemiyoruz"

Konu üzerine açıklamalar yapan Boğaziçi Bilgisayar Genel Müdürü Ümit Önder, döviz kurlarındaki iniş eğilimine rağmen bilişim sektöründe bir indirimbeklemediklerinikaydederek,“Türkiye’de teknoloji ürünlerine son 3 ayda kur ve hammadde tedarikinde oluşan sıkıntılar nedeni ile yüzde 100’ün üzerinde zamlar geldi. Teknoloji tüketicisi tercihini yaparken kurdaki yükselişten çok inişli çıkışlı grafiğe bakıp, kararsız kalıyor.”ifadelerini kullandı.

Sözlerinepandemiylebirlikte teknolojinin hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olduğunu söyleyerek devam eden Önder,“İki yıldır ürün arzında ciddi sıkıntılar gözlemliyoruz. Çip üretimindeki darboğaz bunun en güzel örneği. Navlun ve hammadde fiyatlarındaki artışı eklediğimizde, etiket fiyatlarında yüzde 100’ün üzerinde artışla karşılaşıyoruz. Hal böyle olunca, tüketici her ne kadar gereksinimi olsada,satın alımını erteliyor ve beklemeye geçiyor.“diyede ekledi.

Önder, üretimde yaşanan arz sıkıntısının hammadde ve lojistik giderlerindeki artış sebebiyle kurdaki geri çekilmenin fiyat etiketlerineyansımayacağınıtahmin ettiklerini de belirtti.

Piyasadaki kur dalgalanmalarını fiyatlarımıza yansıtmadık

Samsung

SamsungElectronicsTürkiye Mobil İş Birimi Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı MuratAzdemir“İçinde bulunduğumuz süreçte piyasa hareketlerini yakından takip edip kurun hızla arttığı dönemde dahi artan maliyetleri kullanıcılaraen az yansıtacak şekildebir fiyatlandırma politikası izliyor, ürünlerimizin fiyat değişimlerini kur artışının altında tutuyoruz. Piyasa koşullarını etkileyen çok çeşitli faktörleri değerlendirirken fiyatlandırma politikamızı yine müşteri odaklı yaklaşımımızla sürdürmeye devam edeceğiz.”ifadelerini kullandı.

AnkerTürkiye İsrail ve Orta Asya Ülke Müdürü Cem Bodur ise“Ankerolarak tüm gruplarımızdaki fiyat belirleme politikamızı kullanıcılarımızınpremiummarka ürünlerimize erişebilir fiyatlarla ulaşmasını sağlayacak şekilde belirliyoruz. Piyasadaki kur dalgalanmalarını fiyatlarımızayansıtmadık, stokumuzdaki ürünlerimizin fiyatlarını sabit tutmaya gayret gösterdik.'''' şeklinde konuştu.

Kimi ürünlerde güncellemelere gidilmesi gerektiğini ifade eden Bodur, ''''Sadece kur dalgalanma döneminde ithal ettiğimiz yeni ürünlerimiz içinde fiyatlarında ortaya çıkan kur farkıyla aynı oranda güncelleme yaptığımız bazı ürünler oldu.” değerlendirmesinde bulundu.