Kredi derecelendirme kuruluşu Fitch, tüketici güveninin düşük kalacak olmasıyla 2019’un Türkiye tüketici sektörü için zorlu bir yıl olacağını belirtti.
Fitch ayrıca bu zorlu yılın şirketlerin satış hacimlerini ve ürün karmasını baskılayacağını, sert maliyet artışlarının üstesinden gelebilme gücünü de zedeleyeceğini belirtti.
Raporda artan finansman maliyetleri, finansmana erişimin zorlaşması ve yabancı para birimi cinsinden borçlanma yükünün aynı zamanda finansal esnekliği de sınırlayacağı belirtildi.
Fitch bütün bu zorluklara rağmen 2019’un ‘Türk modern perakendesi’ için büyüme imkanlarını beraberinde getireceğini söyledi.
EN KIRILGAN TÜRK ŞİRKETLERİNİ AÇIKLADI
Fitch, Yaşar Holding ve Migros'un faaliyet ortamında daha fazla kötüleşmeye karşı en kırılgan şirketler olduklarını belirtti.
Kredi derecelendirme kuruluşu, bütün bu zorluklara rağmen 2019'un Türk modern perakendesi için büyüme imkanlarını beraberinde getireceğini, bu şirketlerin geleneksel perakendecilerden pazar payı almak için iyi konumda olduklarını söyledi.