Akıllı telefonlara olan küresel talep, her yıl kullanıcıların tercihlerine ve pazardaki doygunluğa göre değişiyor. Ünlü araştırma şirketiGartner’ın son raporu, küresel akıllı telefon satışlarında geçen yıla göreyüzde 0,4’lük bir düşüş olduğunaişaret ediyor. Bu düşüşü ayrıntılı olarak incelediğimizde ise bazı markaların satış performansında önemli değişikliklere rastlıyoruz.
iPHONE SATIŞLARI DİBE VURDU
Gartner’ın 2019’un üçüncü çeyreğindeki akıllı telefon satışlarına yönelik hazırladığı raporda, Güney Koreli teknoloji deviSamsung’un pazardaki hakimiyetini güçlü bir şekilde koruduğunu görüyoruz. Önümüzdeki yılın başlarında yeni amiral gemisiGalaxy S11’i tanıtmaya hazırlanan şirket, geçen yıla göre yüzde 2 oranında artışla yaklaşık80 milyon adet akıllı telefonsatmayı başardı.
2019'un üçüncü çeyreğinde hangi şirket,ne kadar akıllı telefon sattı?

Çinli teknoloji deviHuaweiise ABD ile yaşadığı yasal sorunlara rağmen 65 milyon adet akıllı telefon satışıyla ikinci basamakta yer alıyor. Üçüncü basamakta bulunanApple, hiç şüphesiz beş büyük marka arasında en kötü performansı sergileyen şirket konumunda. Cupertinolu firmanın iPhone satışları, geçen yılın aynı dönemine göre5 milyon düşüşle40 milyon adet olarak gerçekleşti. Son dönemde yerel pazarda bir hayli gerileyen ÇinliXiaomide geçen yıla benzer rakamlarla kaldı. Bir diğer Çinli üreticiOPPOise üçüncü çeyrekte sattığı 30 milyon cihazla beşinci sırada yer aldı.
Gartner, 2019’un üçüncü çeyreğinde dünya çapında toplam387 milyon adet akıllı telefonsatıldığını söylüyor. Bu rakam, geçtiğimiz yılın aynı döneminde 389 milyondu. Hiç şüphesiz bugünün kullanıcıları, amiral gemileri yerine orta sınıf akıllı telefonları tercih ediyorlar. Bilhassafiyat/performans odaklıtelefonlar, şu sıralar kullanıcıların gözdesi durumunda. Bu nedenle Huawei, Xiaomi ve OPPO gibi markalar, akıllı telefon devriminin en önemli aktörü olan Apple’a karşı güçlü bir şekilde büyümeye devam ediyorlar.