Korona nedeniyle dersler uzaktan yapıldı ama “Öğrenciler uzaktan eğitime erişemedi”

Korona nedeniyle dersler uzaktan yapıldı ama “Öğrenciler uzaktan eğitime erişemedi”
Eğitim İş Bursa Şubesi, “uzaktan eğitimin” değerlendirildiği anket sonuçlarını açıkladı. Sonuçlara göre, yapılan canlı yayın derslerine düzenli olarak öğrencilerin sadece yüzde 21’i katılım gösterebildi.

Eğitim İş Bursa Şubesi, Bursa’nın 17 ilçesindeki kamu okullarında görev yapan bin 426 öğretmen ile ‘uzaktan eğitimi’ değerlendirdiği anket çalışması yaptı. Olay gazetesinden Derya Demir Pınar’ın haberine göre, anketle, uzaktan eğitim sürecinde öğretmen ve öğrencilerin karşılaştıkları zorluklar tespit edildi.

“ÖĞRENCİLERİN YÜZDE 21’İ KATILABİLDİ”

Buna göre EBA üzerinden ödev, test, alıştırma, sınav gibi çalışmalara düzenli olarak öğrencilerin yüzde 24’ünün eriştiği görüldü. Yine çalışmayla, evinde internet bağlantısı olmayan öğrenci oranı yüzde 19 olarak tespit edildi. Yapılan canlı yayın derslerine ise düzenli olarak yalnızca öğrencilerin yüzde 21’i katılım gösterebildi.

“CANLI DERS SAATLERİ YETERSİZ”

Yani öğrencilerin yüzde 78’i canlı derslerden faydalanamadı. Öğrencilerin derse katılmama nedenlerinin ilk sırasında bilgisayar ya da tabletinin olmaması gelirken bunu internet bağlantısı olmaması, sisteme bağlanma sorunları, canlı ders saatlerinin yetersiz olması gibi nedenler takip etti.

“ÖĞRENCİLERİN DONANIMI EKSİK”

Uygulamaya geçirilen sistemle öğrencilerin uzaktan eğitime erişemediğini ifade eden Eğitim İş Bursa Şube Başkanı Özkan Rona, altyapıdaki aksaklıkların henüz giderilemediğini dile getirdi.

 İlk, Orta ve lise öğrencilerinin bu dönemde aynı portaldan faydalandığını ifade eden Rona, “Öğrenciler aynı portaldan canlı eğitime erişmeye çalıştı. Bu nedenle öğrencilerin yüzde 78’i canlı derslere katılamadı. Bu ciddi bir sorun oluşturdu. Bununla birlikte öğrencilerin pek çoğunda bilgisayar, tablet gibi donanımlar eksik. Bu durum normalde olan fırsat eşitsizliğinin salgın sürecinde daha da derinleştiğinin göstergesidir. Salgının devam ettiğini göz önünde bulundurursak yeni dönemde uzaktan eğitimin sürmesi de söz konusu olabilir. Bu nedenle Milli Eğitim Bakanlığı’nın bir an önce altyapı ve malzeme temini gibi sorunları gidererek yeni döneme hazır olması gerekmektedir” diye konuştu.