Sayıştay, makam araçlarındaki usulsüzlüğü saya saya bitiremedi. Yağma Hasan'ın böreği gibi

Sayıştay, makam araçlarındaki usulsüzlüğü saya saya bitiremedi. Yağma Hasan'ın böreği gibi
Sayıştay'ın 2019 denetim raporlarında makam araçlarında yapılan usulsüzlükler ortaya çıktı. Sayıştay'ın farklı kurumlar için yazdığı denetim raporlarında usülszü makam aracı tahsisleri ve kullanımları gözler önüne serildi.

Sayıştay’ın 2019 yılı denetim raporlarında farklı kurumlarda meydana gelen makam aracı usulsüzlükleri gözler önüne serildi. Sayıştay, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın özel şirketlerden kiraladığı makam araçlarını eski bakanlara tahsis ettiğini ve bunun kanunlara aykırı olduğunu belirtti.

Öte yandan Özelleştirme İdaresi Başkan Yardımcısı’nın ise resmi yazı olmadan makam aracıyla 57 bin kilometre yol gittiğini belirterek, aracın “Olağan düzeyi aşan” bir şekilde kullanıldığı saptandı.

ÖZEL ŞİRKETLERDEN KİRALANAN ARAÇLAR ESKİ BAKANLARA VERİLDİ

Sözcü gazetesinden İsmail Şahin’in haberine göre, Sayıştay, kamu kurum ve kuruluşlarına ait 2019 yılı denetim raporlarını TBMM Başkanlığı'na 22 Eylül'de teslim etti.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı denetim raporunda yer alan bir bulgu AKP iktidarında kamuda yaşanan araç saltanatının tam gaz sürdüğünü ortaya çıkardı. Sayıştay denetçilerinin belirlemelerine göre, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Destek Hizmet Başkanlığı, eski bakanlara ‘makam tipi' lüks araç tahsis etti.

İSİMLER YAZILMADI

Özel şirketlerden kiralama yoluyla alınan araçların yakıt ve diğer giderlerinin de bakanlık bütçesinden karşılandığı tespit edildi. Denetçiler raporda hangi isimlere araç kiralandığını ve ne kadar harcama yapıldığını yazmadı. Sayıştay, eski bakanlara makam aracı tahsis edilmesinin yasalara uygun olmadığını belirterek, uygulamaya son verilmesi gerektiğini belirtti.

Hali hazırda Murat Kurum'un görev yaptığı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2011 yılında kurulmuştu. Sırasıyla Erdoğan Bayraktar, İdris Güllüce, Fatma Güldemet Sarı ve Mehmet Özhaseki'nin görev yaptığı bakanlık için hazırlanan denetim raporunda ihale ve alımlarda yaşanan usulsüzlükler de yer buldu. Ayrıca, denetçiler imar barışı sürecinde açılan çok sayıda davanın kaybedilmesi sonucunda mahkeme giderlerinin arttığına dikkat çekti.

RESMİ YAZI OLMADAN 57 BİN KİLOMETRE YOL GİTTİ

Öte yandan Sözcü’den Deniz Ayhan’ın haberine göre, Sayıştay'ın 2019 yılı raporlarında, Özelleştirme İdaresi Başkan yardımcısının, resmi görev yazısı olmadan 2019 yılında makam aracı ile tam 57 bin kilometre yol yaptığı ortaya çıktı.

Sayıştay, kiralık aracın, “Olağan düzeyi aşan” bir şekilde kullanıldığını saptadı. Başkan yardımcısının yaptığı 57 bin kilometre, Edirne-Hakkari arasındaki 2 bin kilometrelik yolu, 28 kez kat etme anlamı taşıyor.

KAÇ ARAÇ KİRALANDI?

Sayıştay raporlarına göre Merkez Bankası Başkanı'na 3, başkan yardımcılarına ise 2'şer lüks araç tahsis edildi. Özelleştirme İdaresi'nde ise 7 adet aracının 6'sı için taşıt görev formu düzenlenmedi. 6 adet aracın 2'sini başkan, 1'ini başkan yardımcısı, 1'ini özel kalem müdürü, 1'ini de hukuk müşaviri kullandı.

Sayıştay “Kiralanan araçlar, yalnızca resmi hizmetlerde ve ulaştırma amirliğince resmi taşıt görev formları düzenlenerek kullanılmalıdır'' dedi. Merkez Bankası'na, 4 adet Audi-A6, 31 adet de Audi-A4 olmak üzere yabancı menşeli 35 araç 36 ay süre ile kiralandı.

YASALAR ÇİĞNENEREK LÜKS ARAÇ KİRALANIYOR

Sözcü’den Ali Ekber Ertürk’ün haberine göre ise, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nda ‘lüks araç saltanatı' yaşanıyor. Sayıştay bu kuruma yönelik raporunda, 129 aracın yarısının ‘yabancı' olduğu, ‘yerli olma kriterlerine uyulmadığı' ve ‘ekonomik olmadığı' belirlendi.

Raporda “Taşıt Kanunu'na göre, kurumların temin edecekleri taşıtlarda gözetilen en önemli özellik ‘ekonomik olma' özelliğidir. İdarenin taşıt ediniminde, getirilen sınırlamalara uymadığı görülmüştür. 128 aracın yaklaşık yarısının Bakanlar Kurulu kararında belirtilen menşei, silindir hacmi ve yerli muhteva oranı kriterlerine uygun olmadığı tespit edilmiştir” denildi.