“Survivor”ın seyirci kitlesi değişiyor

“Survivor”ın seyirci kitlesi değişiyor
TV 8’de bu yıl Türkiye - Yunanistan konseptiyle yayınlanan “Survivor” haftanın 4 günü yayınlanıyor ve yine reyting listelerinin üst sıralarında yer alıyor.

Bu beklenen bir durum. Yarışmanın artık kemik bir izleyici kitlesi olduğunu söyleyebiliriz. Ancak bu yıl bir farklılık, özellikle izlenme oranlarıyla ilgilenenlerin gözünden kaçmıyor. Geçtiğimiz sezonlarda, bu yarışmanın AB Grubu sonuçları, her zaman tüm izleyiciye göre daha önde çıkıyordu. Oysa bu yıl, tam tersi bir durum söz konusu. Programın zirvede yer aldığı cumartesi ve pazar akşamlarında tüm izleyici kitlesinin daha fazla rağbet ettiğini görüyoruz. Pazar akşamları, AB Grubu’nda “Elimi Bırakma” ve “Kardeş Çocukları” gibi dizilerin arkasında kalması çok alışılmış bir durum değil. İki ülke konseptinin, milliyetçi ruhu yükselttiği, bu nedenle de tüm izleyicide bir artış olduğu düşünülebilir. AB Grubu’ndaki düşüş ise “doyum” ile açıklanabilir.