İhracat taşımalarına 'yeşil pasaportlu' Yük Taksi çözümü! TIR kuyruğu ve vize engeli ortadan kalkıyor
Ticaret Bakanlığı: Lojistik ve taşımacılık sektörümüz dünyada 11. sırada Ticaret Bakanlığı, Türkiye’nin lojistik ve taşımacılık sektöründe 100 milyar dolarlık pazar büyüklüğü ile küresel lojistik pazarından yüzde 2,5 pay alırken, dünya sıralamasında 11. sırada yer aldığını açıkladı.
Kızıldeniz’deki saldırılar küresel ticarete darbe vuruyor İsrail ile HAMAS arasında devam eden çatışmalarda Husi isyancıların Kızıldeniz’de ticaret gemilerini hedef alması küresel boyutta krizlere neden oluyor.
Taşımacılıkta kontak kapatmaya az kaldı. Yetkili isim açıkladı Benzin ve motorine üst üste gelen zamlar sonrası taşımacılık sektöründe kontak kapatmanın yakın olduğu ortaya çıktı. Sektör yetkilileri zamların daha büyük krizlere neden olabileceğinin altını çizdi.
İş insanı Mustafa Can 'tahıl koridorunun' geleceği hakkında konuştu 18 Mayıs'ta sona erecek tahıl koridoru hakkında konuşan iş insanı Mustafa Can konuyla ilgili umutsuz olmadığını söyledi.
Türkiye ile Ermenistan arasında doğrudan hava kargo ticareti başlıyor Türkiye ile Ermenistan arasında, gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda doğrudan hava kargo taşımacılığının önündeki engeller kaldırıldı.
Kurulduğu 2016’dan beri bir gün bile kar etmeyen TCDD Taşımacılık 5.6 milyar TL zarar etti Kurulduğu 2016 yılında beri zarar açıklayan TCDD Taşımacılık’ın 2017 ile 2021 arasında tam 5,6 milyar TL zarar ettiği ortaya çıktı.
Yeniçağ sanayideki büyük tehlikeyi manşete taşıdı Son bir yılda santrallerde yüzde 638, sanayide yüzde 549 artan doğalgaz fiyatlarına tepki gösteren sanayiciler, "Üzerimizdeki yük taşınmaz hale geldi. Enerji maliyetleri kapasitemizi düşüreceği gibi ileride çarkların durmasına da sebep olur" uyarısında bulundu.
Artış oranı aylık bazda yüzde 3,78 oldu Türkiye İstatistik Kurumu, şubat ayına ilişkin "Hizmet Üretici Fiyat Endeksi"nin sonuçlarını açıkladı. H-ÜFE şubatta aylık bazda yüzde 3,78, yıllık bazda ise yüzde 78,09 oranında artış gösterdi.
Kriz yollara da taştı İhracatın hızlanmasıyla denizyolundaki konteyner krizi ve demiryollarında kapasite sorunu uluslararası taşımacılığının karayollarına kaymasına neden oldu. Filolarını büyütmek isteyen firmalar büyük bir sorunla karşı karşıya çünkü satın alacak çekici ve kamyon bulamıyor. Tedarik sorunu hem sıfırda hem de ikinci elde fiyatları yükselmesine neden oldu.
Denizdeki kriz, karada büyük fırsata dönüştü Konteyner krizini alternatif çözümlerle fırsata çeviren Borusan Lojistik, bu yıl iş hacmini önemli oranda büyüttü. İhracatta karayolu sefer sayısını artıran ve YYS sertifikası ile gümrük süreçlerini hızlandıran şirket, ithalatta ise Çin’den aldığı yükleri demiryolu ile Türkiye’ye getirdi.
TCDD’de dudak uçuklatan zarar. Sayıştay raporu ortaya çıkardı Sayıştay’ın raporunda Devlet Demiryolları’na bağlı olarak hizmet veren TCDD Taşımacılık’ın, 2019 yılında 1 milyar 87 milyon 52 bin 678 TL zarar ettiği ortaya çıktı.
2050'de yaklaşık 100 bin yolcu drone ile taşınacak Türk-Alman Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Kayıkcı, "Roland Berger Danışmanlık şirketinin araştırmalarına göre, 2050 yılında yaklaşık 100 bin yolcunun drone ile ulaşımının sağlanması hedeflenmektedir." dedi.
Maersk CEO’su Skou: Ticaret savaşının bir bedeli olacak Dünyanın en büyük konteyner yük operatörü Maersk'ün CEO’su Soren Skou, ABD ile Çin arasında devam eden ticaret savaşının küresel ekonomi üzerinde ciddi etkilere sebep olacağını söyledi.
Taşımacılık sektöründe büyük çöküş Sözcü gazetesi yazarı Emin Çölaşan, bugünkü köşe yazısında taşımacılık sektörü üzerinde durdu. Çölaşan, sektörün batma noktasına geldiğini vurguladı.
Petrol fiyatlarındaki artış taşımacılığı vurdu Petrol fiyatlarındaki artış, taşımacılığı ciddi şekilde etkiliyor. Havayolu şirketleri, artan maliyetler yüzünden sefer sayılarını azaltmayı planlarken, kara ve deniz taşımacılığında da benzer sıkıntılar bulunuyor.