Şahane, dev, efsane indirimler mercek altında. Bakanlık özel ekip kurdu

Şahane, dev, efsane indirimler mercek altında. Bakanlık özel ekip kurdu
Ticaret Bakanlığı'nın e-ticaret firmalarının 'şahane' indirimlerine denetim başlattığı öğrenildi.

Yılın son günlerinde e-ticaret şirketleri stokların bitirmek adına indirim yarışına girdi. Elde edilen bilgilere göre, Ticaret Bakanlığı da e-ticaretteki gerçek ve sahte indirimleri birbirinden ayırt etmek için düğmeye bastı.

Bakanlık tarafından kurulan ve müfettişlerden oluşan özel ekip, “dev, müthiş, şahane, efsane” gibi ifadelerle indirim yapıldığı iddia edilen ürünleri inceleme altına alacak. Ürünün son bir aydaki fiyatını değerlendirmeye alacak olan ekipler, e-ticaret şirketine ceza kesebilecek.

SON 30 GÜN İÇİNDEKİ EN DÜŞÜK FİYAT ESAS ALINACAK

Ekipler, satıcı firmanın fiyat oyunu yaparak etiketi yükseltip, ardından yüksek oranlı indirim yapanlara izin vermeyecek. Bu aldatmanın önüne geçebilmek için müfettişler indirim oranı belirlenirken, ürünün son 30 gün içindeki en düşük fiyatını esas alacak.

Reklam Kurulu da kendisine yapılan indirim şikayetlerini inceleyerek, yaptığı denetimler sonucunda şirketlere reklam yasağı ve idari para cezası uygulayacak.

DETAYLARI BAKAN MUŞ AÇIKLAMIŞTI

Çalışmanın detayları ile ilgili geçtiğimiz günlerde TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda bilgi veren Ticaret Bakanı Mehmet Muş da konuyla ilgili, “Son zamanlarda vatandaşlarımızın yoğunlukla maruz kaldığı indirimli satış reklamları da Bakanlığımız tarafından yakından takip edilmektedir. Elektronik ticaret siteleri başta olmak üzere indirimli satış kampanyası düzenleyen firmalar hakkında resen incelemeler yapılmakta ve gerçekçi olmayan indirimlere gerekli idari yaptırımlar uygulanmaktadır” demişti.

İlgili Haberler