TikTok'a büyük suçlama. Popülerlik uğruna...

TikTok'a büyük suçlama. Popülerlik uğruna...
TikTok uygulaması içerik çaldığı gerekçesiyle suçlanıyor. Diğer uygulamaların içerisinde yer alan belli özellikleri, içerikleri ve düzenlemeleri kendisine uyarladığı iddialarıyla gündemde. Üstelik şirket, çalmayı ‘büyüme hacki’ olarak görüyor

ShiftDelete''den elde edilen bilgilere göre; TikTok’un ana şirketi ByteDance, Instagram, Snapchat ve diğer sosyal medya platformlarından alınan içeriklerle sahte hesap oluşturdu. Bu raporları, 2017’de video düzenleme uygulaması olan Flipagram‘da yayınladı.

Rapor, şirketin pek çok sosyal medya platformundan fotoğraflar, videolar, kullanıcı adları ve daha fazlasını aldığını gösteriyor. Aynı zamanda rapor, bunları, kullanıcıların herhangi bir bilgisi olmadan yaptığını söylüyor.

ŞİRKET, ÇALMAYI ‘BÜYÜME HACKİ’ OLARAK GÖRÜYOR

ByteDance’in Flipagram’ı Ocak 2017’de satın almasından kısa bir süre sonra çalmanın başladığını söyleyen dört eski ByteDance çalışanı BuzzFeed‘e konuştu. Ortaya çıkan belgeler, çalmanın şirket için bir ‘büyüme hacki‘ olarak görüldüğünü gösteriyor. Çalışan, şirketin günde 10 binden fazla videoyu kazımayı hedeflediğini de söyledi.

Çalışanlardan ikisi, şirketin şu anda TikTok ve Çinli meslektaşı Douyin tarafından kullanılan ‘Sizin için‘ algoritmasını bilgilendirmek için kullandığını da belirtti. Ayrıca çalışanlar, ByteDance’in algoritmayı ABD tabanlı içerik konusunda da eğitmek istediğini söylüyor. Bunların yanı sıra rapora göre şirket, Musical.ly‘den içerik sıyırıp yükledi. Sonrasında ByteDance’in şirketi 2017’de satın almasının ardından TikTok’a dönüşeceği iddia edildi.

POPÜLERLİK İÇİN İÇERİK KOPYALAMA İHTİMALİ VAR

Kazınan veriler ve dahili belgeler, şirketin bunu yapmasını nedenini içeriyor. Bir çalışan, çalınan içeriğin platformda en iyi performans gösteren video türünü test etmek için kullanabileceğini açıkladı. Ayrıca, mevcut kullanıcıların popülerlik kazanmak için içeriği kopyalama ihtimali olduğunu söyledi. Eski çalışanlar ise bazı kişilerin içeriklerinin Flipagram’da yayınlandığını fark ettikten sonra şirkete ulaştığını belirtti.

İddialara göre, büyüme hacki olarak kullanılan uygulama, o sırada mevcut olan hizmetler için olağandışı değildi. Ancak bu durum, TikTok’un rakip uygulamalardan video içeriği kullanıp kullanmadığı sorusunu akıllara getiriyor.

İlgili Haberler