Vatandaşı yanıltan reklamlara ceza yağdı

Vatandaşı yanıltan reklamlara ceza yağdı
Ticaret Bakanlığı tüketiciyi aldatıcı ve yanıltıcı reklamlara 2023 yılı içinde 114 milyon lira ceza kesildiğini açıkladı.

Ticaret Bakanlığı açıkladı. Bu yıl içinde halkı aldatan, tüketicileri yanıltan ve haksız ticari uygulamalar nedeniyle 114 milyon lira ceza kesildi.

Kurulun 12 Aralık'ta düzenlediği toplantıda, görüşülen 171 dosyadan 139'unun mevzuata aykırı bulunduğu, söz konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma cezasıyla birlikte 21 milyon 591 bin 808 lira idari para cezası kesildiği belirtildi. "Kurulca, bir kozmetik şirketine ait reklamlarda yer alan 'en iyi parfüm-en iyi fiyat' ifadesinin, reklamları yanıltıcı nitelikte kıldığı ve dürüst rekabet ilkelerine aykırılık teşkil ettiği değerlendirilerek, ilgili firmaya müeyyide uygulanmasına karar verildi." ifadeleri kullanıldı.

Açıklamada, Kurulun, bir çevrim içi rezervasyon sitesinin kullandığı karanlık tasarım uygulamasının, tüketicileri aldatıcı, yanıltıcı nitelikte olduğunu değerlendirdiği ve ilgili firmaya müeyyide uygulanmasını kararlaştırdığı bildirildi.

Çeşitli gıda markalarına ait "cool lime", "lime özü" gibi isimlere sahip ürün ambalajlarında yer alan yanıltıcı ifade ve görsellerin de Kurul tarafından mercek altına alındığına işaret edilen açıklamada, doğallık algısı sağlayan aldatıcı nitelikteki söz konusu ambalaj tanıtımlarının mevzuata aykırı bulunduğu, firmalara müeyyide uygulanmasına karar verildiği aktarıldı.

İNDİRİMLİ SATIŞ REKLAMLARI VE UYGULAMALARINA YAPTIRIM

Açıklamada, yılın son ayında tüketicileri aldatan, yanıltan, gerçekte olduğundan daha fazla indirim yapılıyormuş algısı oluşturan indirimli satış reklamları ve uygulamaları hakkında Kurul gündemine intikal eden 12 dosyaya yönelik idari müeyyide uygulandığına dikkat çekilerek, şunlar kaydedildi:

"Kurul tarafından bu yıl 134 indirimli satış dosyası hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunulmuş ve mevzuata aykırı olduğu tespit edilen 119 dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra 4 milyon 41 bin 59 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Reklam Kurulu tarafından 2023'te 2 bin 7 dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunularak, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1762 dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra 114 milyon 139 bin 768 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi."