Yabancıya konut satışında lider iller belli oldu. İşte en çok satış yapılan iller

Yabancıya konut satışında lider iller belli oldu. İşte en çok satış yapılan iller
Yabancıya konut satışında İstanbul ve Antalya sırtlamaya devam ediyor. Bu yılın ocak-ekim döneminde yabancıya konut satışının yüzde 65,2'si, İstanbul ve Antalya'dan gerçekleşti.

TÜİK verilerinden yaptığı derlemeye göre, yılın 10 ayında yabancılara ülke genelinde satışı gerçekleşen konut adedi 31 bin 423 adet olarak gerçekleşti. Bu satışların yüzde 65,2'si İstanbul ve Antalya'dan yapıldı. 

Söz konusu dönemde İstanbul'dan 14 bin 424 adet satış yapılırken, yabancıların Antalya'dan aldığı konut adedi ise 6 bin 53 oldu. İstanbul ve Antalya'yı, 2 bin 176 adetle Ankara, 1.068 ile Bursa, 1.008 ile Yalova, 994 ile Mersin, 731 ile İzmir, 698 ile Samsun, 678 ile Sakarya ve 613 ile Muğla takip etti.

İstanbul'da en yüksek satış 2 bin 458 adetle ekimde görülürken, eylülde 2 bin 370, şubatta 1.987, ocakta 1.875 adet konut satıldı. En düşük rakam ise 374 adetle kısıtlama ve yasakların olduğu nisanda gerçekleşti.

Antalya'da ise en yüksek satış rakamına 1.018 adetle eylülde ulaşıldı. Kentte ekimde 928, şubatta 805, ağustosta 784, ocakta 762 adet konut satışı görüldü. En düşük satış rakamının görüldüğü ay ise 130 adetle mayıs oldu.

yenicag-konut.jpg

"İSTANBUL'UN DAHA BÜYÜK RAKAMLARA ULAŞMASI GEREKİYOR"

Gayrimenkul Yurt Dışı Tanıtım Derneği (GİGDER) Başkanı Ömer Faruk Akbal, İstanbul ve Antalya'nın, Türkiye'nin iki önemli kenti olduğunu belirterek, yabancıya satışta tek başına önde olan İstanbul'u, New York ve Londra gibi dünyanın önde gelen büyük şehirleri ile kıyaslamak gerektiğini söyledi.

Uluslararası yatırımlar açısından İstanbul'un, zaman zaman Türkiye'nin de önünde bir marka olduğunu ifade eden Akbal, şunları kaydetti:

"Bu sebeple İstanbul'un liderliği almasına değil, daha büyük bir potansiyele ulaşamadığı için şaşırmalıyız. GİGDER olarak yapacağımız çalışmalarla hak ettiği yatırımlara ulaşması için İstanbul'u daha da ön plana çıkartacağız. Antalya ise dünya çağında bir turizm cenneti... Antalya'nın kendi içerisinde kendi markası olduğunu, hatta ilçelerinin birçok ülkeden daha çok marka olduğunu biliyoruz. Antalya'yı dünyadaki diğer turizm cennetleri ile kıyaslamak gerekir."

Akbal, bu iki şehirde yabancıya konut satışının artacağını belirterek, "Diğer taraftan Türkiye'nin keşfedilmemiş diğer cennetlerinin, şehirlerinin de ön plana çıkartılması için tanıtımlar ve çalışmalar yapmayı planlıyoruz." dedi. Bunun için yerel yönetimlerle iş birlikleri yapacaklarını bildiren Akbal, bu kentlere de uluslararası yatırım çekmek istediklerini söyledi.

yenicag-konut1-001.jpg