Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün yüzde 51’i satılıyor

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün yüzde 51’i satılıyor
IC İçtaş, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Kuzey Çevre Otoyolu’nun yüzde 51’ini Çinlilere satıyor. Satışta imza aşamasına gelindiği öğrenildi.

Habertürk’te yer alan habere göre, IC İçtaş ile Çinlilerin, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Kuzey Çevre Otoyolu’nun yüzde 51’inin satışı için imza aşamasına geldiği ifade ediliyor.

Satış ilk kez 2019 yılının son çeyreğinde gündeme geldi. China Merchants Expressway, CMU, Zheijiang Expressway, Jiangsu Expressway, Sichuan Expressway ve Anhui Expressway’nin oluşturdukları fonun, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu’nun yüzde 51’ini 688.5 milyon dolara alacakları bilgisi kamuoyu ile paylaşılmıştı.

Çinliler ile yürütülen görüşme trafiği, tüm dünyayı etkisi altına alan korona virüs salgını nedeniyle deyim yerindeyse durma noktasına geldi. 2020 yılının ilk yarısında etkin görüşme yapılamadı. Satışa ilişkin görüşmeler yarım kaldı; takvim uzadı.

Görüşmeler, küresel ölçekte atılan “normalleşme” adımlarıyla birlikte yeniden hızlandı. Kaynaklar, satışın kısa süre içerisinde tamamlanma olasılığının yüksek olduğunu belirtti.

NELER OLDU?

Yavuz Sultan Selim- Kuzey Çevre Otoyolu, Osmangazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu, Avrasya Tüneli, yap-işlet devret (YİD) modeliyle inşa edildi. Bu projelerde araç geçiş bedelleri, döviz olarak (dolar kuru üzerinden) belirlendi. Devlet, bu projelere belli sayıda araç geçiş garantisi verdi. Araç geçişleri, garanti sınırının altında kalması halinde aradaki farkı devlet ödüyor.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyulu’nu, IC İçtaş İnşaat–Astaldi konsorsiyumu inşa etti. Köprü, 2016 yılının ikinci yarısında hizmete sunuldu. İşletme aşamasında ortaklık yapısında önemli bir değişiklik yaşandı. İtalyan Astaldi, bir süre önce hisselerini IC İçtaş’a devretti ve projeden çekildi.