Büyük gemiler Kanal İstanbul’dan bu yüzden geçemeyecek. Yeniçağ Kanal İstanbul gerçeğini aylar öncesinden yazmıştı

Büyük gemiler Kanal İstanbul’dan bu yüzden geçemeyecek. Yeniçağ Kanal İstanbul gerçeğini aylar öncesinden yazmıştı
Cumhurbaşkanı Erdoğan Kanal İstanbul Sazlıdere Köprüsü’nün temel atma töreninde Kanal İstanbul’un planlanan genişlik ve derinlik ölçülerini vererek büyük gemi ve konteynırların kanaldan rahatça geçebileceğini söyledi. Yeniçağ daha önce gemi kaptanlarının uyarılarını derlediği haberinde planlanan ölçülerle Kanal İstanbul’dan büyük gemilerin geçmesinin mümkün olmadığını ortaya çıkarmıştı.

Erman Çimen / Yeniçağ Özel Haber

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılacağı törenle bugün Kanal İstanbul Sazlıdere Köprüsü’nün temel atma töreninde açıklamalarda bulundu…

Erdoğan Kanal İstanbul’un planlanan uzunluğu 45 kilometre. Taban genişliği minimum 275 metre. Derinliği, 21 metre olarak belirlendiğini söyledi.

YENİÇAĞ KANAL İSTANBUL GERÇEĞİNİ YAZMIŞTI

Yeniçağ Mart ayında yaptığı haberde söz konusu ölçülerde gemilerin kanaldan geçmesinin mümkün olmadığını ortaya çıkarmıştı.

BÜYÜK GEMİLERİN GEÇMESİ MÜMKÜN DEĞİL

Tecrübeli denizciler ve gemi kaptanları Yeniçağ’a yaptığı açıklamalarda İstanbul Boğazı’ndan geçen ve draftı (gemi draftı – Bir geminin suyun altındaki kalan kısmı) 35 metre olan ULCC, 28 metre draftı olan VLCC’ ve 23 metre draftı olan Suezmax sınıfı büyük tankerlerin 20-25 metrelik derinlikteki kanaldan geçmesinin ve manevra yapmalarının çok zor olduğunu ve dümen kilitlenmesi durumda da zemini beton olan kanalda gemilerin demir tutturamayacağına özellikle altını çizdiler

Kaptanlar ayrıca kanal içinde oluşacak akıntının yüksek hızı nedeniyle de gemileri kontrol etmenin çok zor olacağını ve böyle bir durumda hiçbir gemi “Dümen dinlemezdi” dediler.

BU AKINTIYLA GEMİLER DÜMEN DİNLEMEZ

Özellikle uzun yol kaptanları İstanbul Boğazı’nda var olan ve Karadeniz’den Marmara’ya doğru olan yüzey akıntısının hızının -mutedil günlerde- genelde 3-4 knot (3-4 deniz mili), kuvvetli poyraz ve kuzeyli esen fırtınalar 7-8 knota kadar çıktığını belirttiler. Bu akıntı hızı ise dar olan İstanbul Kanalı’nda ise su akıntısının yaklaşık 10 knot’lık bir debiye çıkacağı için hiçbir gemi kaptanı bu süratle aşağı doğru inmek istemeyeceğinin altını çizdiler. Bu şartlarda kanaldan Karadeniz’den Marmara’ya doğru inen tankerlerin suyun nehir gibi akması nedeniyle “Dümen dinlemeyeceği” ve acil bir durumda geminin demir atması durumunda da kanalın beton olması nedeniyle gemilerinin hiçbirinin demir taraması yapacağı yani “Demir dinlemeyeceğini” açıkladılar. 

İşte o haberimiz:

İlgili Haberler