02 Kasım Cuma 2018 reyting sonuçları açıklandı

02 Kasım Cuma 2018 reyting sonuçları açıklandı
02 Kasım 2018 Cuma 2018 reyting sonuçları açıklandı mı? Arka Sokaklar mı? Aşk ve Mavi mi? Gülperi mi? İstanbullu Gelin mi? Kızım mı? Payitaht mı? sorusu da dün akşam itibariyle cevap bulmuş oldu. İşte AB ve Totelde reytingin tek sahibi.

02 Kasım Cuma 2018 reyting sonuçları açıklandı

Türkiye 02 Kasım 2018 reyting sonuçlarını büyük merakla bekliyor. Her hafta olduğu gibi yine bu haftada cuma gecesi reytinglerde adeta bir çekişme söz konusu oldu. Diziseverler, Arka Sokaklar mı, Aşk ve Mavi mi, Gülperi mi, İstanbullu Gelin mi, Kızım mı, Payitaht mı reytinglerde birinci oldu diye araştırıyor. Türk dizilerin ve programlarının devam etmesi için önemli bir rol oynayan reytingler yapımcıların da hayatında kırmızı bir çizgi. 

02 KASIM CUMA 2018 REYTİNG BİRİNCİSİ

2 Kasım  tarihinde; Total'de KANAL D''de yayınlanan "Arka Sokaklar" dizisi 1 .sıraya otururken, 2.sırada "Fatih Portakal ile FOX Ana Haber", 3.sırada ise  SHOW TV'de ekrana gelen "Gülperi" dizisi, yer aldı. 

AB'de Star TV'de yayınlanan "İstanbullu Gelin" dizisi 1.sırada yer alırken, 2.'lik "Fatih Portakal ile Fox Ana Haber"in, 3.'lük ise  TRT 1'de yayınlanan "Payitaht Abdulhamit" dizisinin oldu.
rey3.jpg

REYTİNG NEDİR

Reyting bir programın izleyici oranını ifade eder. Reklam verenler için ölçülmektedir. Reyting ölçümünün toplumsal bir misyonu yoktur. Amaç hangi zamanda, hangi programı, kimlerin seyrettiğini tespit edip hedef kitleye ulaşmaktır. Televizyonların daha kuruluşlarında belirli bir görüş ve amaçları, ona bağlı olarak da hedef izleyici kitleleri vardır ve pek değişmez. Bu açıdan bakıldığında reyting, televizyoncuların bir meselesi değilmiş gibi görünüyorsa da sonunda televizyon kanalları da birer ticarethanedir. Ayakta durabilmeleri için gelire ihtiyaçları vardır, bu gelirin ana kaynağı da reklamdır. 

REYTİNG NASIL ÖLÇÜLÜR

Reyting şu basamakları takip eder: Ölçümün yapılacağı bölgede yaşayan insanların demografik özellikleri ve sosyo-ekonomik statüleri hakkında ayrıntılı bilgi toplanır. Ardından söz konusu bölgenin yapısını temsil etme yeteneğine sahip ailelerden oluşan bir izleyici paneli oluşturulur. reyting ölçümü yapılması için seçilecek ailelerin bulunduğu şehirlerin 5 yaşın üzerinde olup kentli nüfusa sahip olması gözetilir. Yaklaşık 41 milyon kişilik bir nüfusa karşılık gelir).şu anda yapılan reyting ölçümleri 2201 evde, 2801 rating aleti takılarak yapılmaktadır. O evdeki tüm televizyonlara bu aletten takılır. Peoplemeter adı verilen bu reyting aletinin özel bir kumandası vardır. bu kumandayla o anda televizyon seyretmekte olan kişi sayısı ve bunların kim olduğu da gözlemlenebilir. Evdeki her aile bireyine bir numara tahsis edilmiştir. örneğin 1 numaralı düğme babanın, 2 numaralı düğme annenin, 3 ve 4 numaralı düğme çocukların gibi. aile bireyleri, televizyon izlemeye başladıkları anda ve izlemeyi bıraktıkları anda kumanda cihazında kendilerine ait düğmeye basarlar. ayrıca 9 dakikada bir “aynı kişiler mi?” sorusu görülür. böylece aile bireyleri izlemeyi bitirme ve başlama anlarında kişisel düğmelerine basmaları konusunda uyarılmış olurlar.