Ekranlara düşen bu sayfalardan kurtulmak mümkün: Çerezler nasıl kaldırılır?

Ekranlara düşen bu sayfalardan kurtulmak mümkün: Çerezler nasıl kaldırılır?
Bir sayfaya tıklandığında direk sayfaya düşen çerezler nasıl kaldırılır? İşte o yöntem...

ShiftDelete''de yer alan bilgilere göre; bazı web sitelerindeki çerez izni penceresinde “tümünü reddet” seçeneği bulunuyor ve bu butona bir defa tıkladığımızda uyarıdan sonsuza dek kurtulmuş oluyoruz. Ancak tümünü reddet özelliğinin bulunmadığı sitelerde ise her çerez iznini tek tek kapatmakla uğraşmak gerekiyor. Bu da saniyeler hatta dakikalar bile sürebiliyor.

COOKİEENFORCER, ÇEREZ İZNİ İSTEĞİNİ OTOMATİK REDDEDİYOR

Wisconsin-Madison Üniversitesi ve Google’dan uzmanların bulunduğu bir araştırma ekibi, kullanıcı adına gerekli olmayan çerezleri (cookies) otomatik reddederek açılır pencereleri gizleyen CookieEnforcer isimli bir uzantı geliştirdi.

Ekip tarafından hazırlanan bir makalede, gereksiz çerezlerin kullanıcıların gizliliğini tehlikeye atabileceği bilgisi hatırlatılıyor. Ancak bunları reddetmenin kolay bir yolu olmadığından, kullanıcıların “tümünü kabul et” seçeneğine tıklayarak gerekli veya gereksiz tüm çerezlerin toplanmasına izin vermek zorunda bırakıldıkları belirtiliyor.

Avrupa Birliği ve Avrupa Ekonomik Alanı içerisinde yer alan bireylerin gizliliğini ve verilerini korumak için hazırlanan Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) gibi yasal düzenlemeler, web sitelerinin veri toplamadan önce kullanıcıdan açık rıza talep etmesini zorunlu kılıyor. Çerez izni pencereleri de bunun bir yan etkisi diyebiliriz.

Çevrimiçi ortamda kullanıcıların konum, bölge, tarayıcı sürümü vb. bilgilerini depolayan küçük veri dosyaları olarak tanımlanan Çerezler (Cookies) sayesinde şirketler sizin hakkınızda onlarca bilgiye sahip olabilirler.

Fransa’da vatandaşların bireysel özgürlüklerini ve mahremiyet haklarını korumaktan sorumlu olan Ulusal Bilişim ve Özgürlükler Komisyonu (CNIL), Ocak ayında çerezlerin reddedilmesini kolaylaştırmadığı gerekçesiyle Google’a 150 milyon Euro (Google LLC için 90, Google Ireland Limited için 60); Meta’ya da 60 milyon Euro para cezası verdi.