Göker: 5 günde 500 adet TUSCON sattık

Göker: 5 günde 500 adet TUSCON sattık
Hyundai, SUV segmentinde en önemli modeli olmasını hedeflediği yeni Tucson, Türkiye'de satışa sunuldu

Hyundai, SUV segmentindeki en önemli modeli olmasını hedeflediği yeni Tucson'la Avrupa'daki SUV satış başarısını devam ettirmeyi hedefliyor. Hyundai, bölge pazarında etkili rol almak ve payını artırmak için Tucson'u Çek Cumhuriyeti'ndeki fabrikasında üretecek.Yıllık 330 bin üretim kapasitesi bulunan fabrikada üretilen Tucson'ların yüzde 90'ı yine Avrupa pazarına ihraç edilecek. Hyundai,Tucson modeliyle önemli bir adım attı ve model ismini değiştirdi. Daha önce Avrupa pazarında "ix35", diğer pazarlarda "Tucson ix" adıyla sunulan otomobil, tüm dünyada artık Tucson adıyla satılacak. Yeni Tucson, Türkiye'de 79 bin 900 lirada başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. 1.6 litre T-GDI Elite Plus 4WD seçenek 113 bin 900 lira, 2.0 litrelik CRDI Executive ise 169 bin 900 lira etiket fiyatına sahip olacak. 

‘Pazara çıkmadan 60 bin sipariş’ 

Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, "Dinamik çizgileri, güçlü motoru, yeni nesil güvenlik donanımlarıyla Hyundai markasının prestijini ve kalite çıtasını üst basamaklara taşıyacak Tucson modelimiz Türk hayranlarıyla nihayet buluşuyor" dedi. Göker, "Üstün teknoloji ürünü konforlu ve ekonomik 7 ileri DCT şanzımanı, Euro 6 normlarında 177 PS gücünde Yeni 1.6 Turbo GDI motoru,
yenilenen ve ölçüleri büyüyen jantları, yeni güvenlik ve konfor donanımları ile 2015 yılının son 4 ayına damga vurmayı hedefliyor" diye konuştu. Tucson'un bütün dünyada aynı isimle ve küçük detaylar dışında hemen hemen aynı görsel özelliklerle pazara sunulduğunu belirten Göker, şunları kaydetti: "Henüz pazara çıkmadan sadece Avrupa'da 10 bin, dünya genelinde 60 bin satış bağlantısına ulaşıldı. Şimdiden otomotiv için otorite kabul edilen Almanya'daki sektör dergilerince yapılan
karşılaştırmalı testlerde en yüksek puanlarla birinci
sırayı aldı. Güvenlik, konfor, donanım ve iç
hacmiyle rakiplerinin önünde yer alan Yeni Tucson,
sürüş performansı ve yakıt ekonomisiyle öne
çıkacak yeni DCT şanzımanı, çekiş performansını
doruğa taşıyacak akıllı dört tekerlekten çekiş
sistemi ile birlikte SUV C segmentinin yıldızı
olmayı hak ediyor."
Göker, bayilere lansmanı yapıldıktan sonra 5
günde 500 adet Tucson sattıklarını belirterek,
Tucson'un segmentinde dengeleri değiştirecek iddialı
bir model olduğunu söyledi.
Yeni Tucson ile bu segmentteki pazar paylarını
hızla artırmayı amaçladıklarını dile getiren Göker,
"Bu yılın kalan 4 ayında 5 bin adet Tucson satmayı
hedefliyoruz. Gelecek yılın tamamında ise 10
binin üzerinde Tucson satmayı amaçlıyoruz" dedi.
Göker, bu yıl otomotiv pazarının 900-910 bin
civarında olacağını tahmin ettiklerini dile getirerek,
Hyundai olarak satış hedeflerinin de 50 bin
adetlerin üzerine çıkmak olduğunu kaydetti