Kızılay’dan garip ‘Türk’ savunması

Kızılay’dan garip ‘Türk’ savunması
Maden suyundan Türk ibaresinin çıkarılmasının ardından, Türk Kızılayı Genel Başkanı Ahmet Lütfi Akar, gazetecilerin karşısına çıktı.

Kızılay’dan garip ‘Türk’ savunması

Akar, “Türk Kızılay logosu aynen geçerliliğini sürdürmekte ve kullanımına devam etmektedir. Bütün evrakımız, yazışmalarımız Türk Kızılay’ı üzerinden devam etmektedir. Biz Türk Kızılayı olarak Türkiye’de yaşayan toplumun tamamını kucaklıyoruz. Türk Kızılayı markamız da asla bir ayrımcılık, başka bir neticeler doğuran siyasi düşünce içerisinde de değiliz” dedi.  1926’dan 2004 yılına kadar ‘Kızılay Maden Suyu’ ismi ile kullanıldığını belirten Akar, “2004 yılında kurumumuzda yapılan kurumsal logomuzun değiştirme çalışmalarında o zamana kadar olan ismimiz Türkiye Kızılay Derneği markasından, Türk Kızılayı logosuna geçiş ile alakalı bir karar aldık. Türk Kızılayı markası maden suyumuza da sirayet etti. Kızılay Maden Suyu logosu 80 yıl boyunca kullanılan bir logodur. Kurumsal iletişim departmanlarımızda yapılan araştırmalarda kamuoyu tarafından bu logonun benimsendiği ve satın alma algısının da daha yüksek olduğu anlaşılmıştır.  Dolayısıyla Türk halkı tarafından bu ürünümüzün Kızılay Maden Suyu olarak çağrılması adet haline gelmiştir ve adeta sektör ürünüyle bağdaşmıştır” dedi. 

Müşteri algısıymış

Türk Kızılayı Genel Başkanı Akar, gazetecilerin sorusu üzerine, “Bizi üzen, Türk kelimesiyle alakalı spekülasyona alet edilmemiz” diye konuştu. “Neden eskiye dönüldüğüne” ilişkin soruyu da yanıtlayan Akar, şunları kaydetti: “Eskiye dönmemizin nedeni satışla alakalıdır. Çalıştığımız ajansların yaptığı müşteri algısı ölçümlerinde, Kızılay Maden Suyu isminin daha çok akıllarda kaldığı anlaşıldı. İlerleyen zamanda reklamımızda ‘İyilik için Kızılay için’ diyeceğiz.”