8 Mayıs 2021 Cumartesi
İstanbul Hava durumu İstanbul 27°C

Ramazan'da oruç tutacaklara Uzman Diyetisyen Melek Elmas'tan çok önemli uyarı

Ramazan ayının yaklaşmasıyla birlikte uzmanlardan da art arda uyarılar gelmeye devam ediyor. Uzman Diyetisyen Melek Elmas, oruç tutacaklara önemli uyarılarda bulundu. Elmas, “İftarınızı ikiye bölün, bir anda oturup her şeyi yemeyin. Sahuru atlamayın ve sahurda kahvaltı tüketin. Çok yağlı, tuzlu yiyeceklerden uzak durun. Bol bol su tüketin” diye konuştu.

Haber Giriş: 11 Nisan 2021 Pazar - 15:12
Son Güncelleme: 11 Nisan 2021 Pazar - 18:15
Takip Et
Ramazan'da oruç tutacaklara Uzman Diyetisyen Melek Elmas'tan çok önemli uyarı
+
Aa
-

Ramazan ayının yaklaşmasıyla birlikte diyetisyenlerden de oruç tutacak vatandaşlara yönelik uyarılar gelmeye devam ediyor. Küçükçekmece Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü bünyesinde hizmet veren Uzman Diyetisyen Melek Elmas, Ramazan’da oruç tutacaklara önemli uyarılarda bulundu. Ramazan ayında yapılan en büyük yanlışın sahuru atlamak olduğunu kaydeden Elmas, “Ramazan’ da bitkinlik yaşamamızın nedeni uzun açlık saatleri. Bu dönemde kişinin metabolizması yavaşladığı için kişi bitkinlik yaşıyor. Sahur, iftar olarak bizim öğünlerimizi düzenli bir şekilde yapmamız beslenmemize dikkat etmemiz gerekiyor” ifadelerini kullandı. 

"TEK OTURUŞTE MİDENİZE YÜKLENMEYİN" 

Elmas, şu açıklamalarda bulundu:

“İftara başlarken de 2 aşamalı bir şekilde başlayacağız. Birinci iftar ikinci iftar şeklinde beslenmeliyiz. İftarda önce suyumuzu içiyoruz. Sonra çorbayla başlıyoruz. Çorbamız ne çok sıcak ne çok sıcak olmalı. Çorbamızı 5-6 dakikaya yayarak içeceğiz. Orucumuzu açtıktan sonra bir 5 dakika bekleme süresi tanımalıyız kendimize. Mide uzun bir açlık dönemi geçirdi ve hazımsızlık, gaz sorunları ve şişkinlik yaşamamak için yavaş yavaş tüketmek gerekiyor. Ana yemeğimizi tükettikten sonra bir ya da iki ara öğün beraberinde gelecek. Bunu bir meyve bir yoğurt şeklimde yapmamız gerekiyor. Günde bir bardak maden suyunu öneriyoruz.”

"KİLO VERMENİZ MÜMKÜN" 

Ramazan ayında kilo vermek isteyenlerin de olduğunu ifade eden Elmas, “Ramazan sürecinde metabolizma yavaşladığı için mevcut kilomuzu korumak istiyoruz. Fakat kilo veremez miyiz, tabi ki verebiliriz. Çok yağlı hamur işleri gibi besinlerden kaçınarak iftarda pirinç makarna değil de bulgur pilavı tüketerek dikkat edersek olabilir. Kişi eğer obez ise ve rahatsızsa kilolarından bir aylık bir süreçte 2 kilo kadar vermeyi doğru buluyoruz. Ramazandan sonra toksit atıcı ya da detoks programları uygulayıp ramazan ayının vermiş olduğu yorgunluk ve bitkinliği de atmış oluyoruz. C vitamini takviyesi de alabilirler bu süreçte” ifadelerini kullandı.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bayramda köprü ve otoyollar ücretsiz. Yap-İşlet-Devret hariç
Bayramda köprü ve otoyollar ücretsiz. Yap-İşlet-Devret hariç
Bayramda köprü ve otoyollar ücretsiz. Yap-İşlet-Devret hariç
Köpeğe çarpmamak için hamle yaptı. İki kişi ağır yaralandı
Köpeğe çarpmamak için hamle yaptı. İki kişi ağır yaralandı
Köpeğe çarpmamak için hamle yaptı. İki kişi ağır yaralandı
Mehmet Ceyhan'ın da sabrı taştı. Sert yanıt verdi
Mehmet Ceyhan'ın da sabrı taştı. Sert yanıt verdi
Mehmet Ceyhan'ın da sabrı taştı. Sert yanıt verdi
İsrail polisinin müdahalesinde Anadolu Ajansı çalışanı yaralandı
İsrail polisinin müdahalesinde Anadolu Ajansı çalışanı yaralandı
İsrail polisinin müdahalesinde Anadolu Ajansı çalışanı yaralandı
Sağlık Bakanlığı personeline 4 ay süreyle ek ödeme yapılacak
Sağlık Bakanlığı personeline 4 ay süreyle ek ödeme yapılacak
Sağlık Bakanlığı personeline 4 ay süreyle ek ödeme yapılacak
Otobüste 25 kaçak yakalandı
Otobüste 25 kaçak yakalandı
Otobüste 25 kaçak yakalandı
Kırıkkale'de 51 kişiye 198 bin lira ceza
Kırıkkale'de 51 kişiye 198 bin lira ceza
Kırıkkale'de 51 kişiye 198 bin lira ceza