21 Kasım 2018 Çarşamba reyting sonuçları açıklandı

21 Kasım 2018 Çarşamba reyting sonuçları açıklandı
21 Kasım reyting sonuçları açıklandı mı? Diziseverler dün akşam Diriliş Ertuğrul mu, Sen Anlat Karadeniz mi? Reytinglerde birinci geldi diye merak ediyor ve araştırıyor. İşte AB ve Totelde zirvenin gerçek sahibi

21 Kasım Çarşamba reyting sonuçları Türk televizyon izleyicileri tarafından büyük merak konusu oldu. Diriliş Ertuğrul mu, Sen Anlat Karadeniz mi reytinglerde birinci oldu. Her hafta olduğu gibi bu haftada çarşamba gecesi reytinglerde kıyasıya bir mücadele söz konusu. Ertuğrul yeni sezona bomba gibi döndü. Sen Anlat Karadeniz'de ise Nefes ile Tahir'in düğünü vardı.

22 KASIM REYTİNG SONUÇLARI

Total'de TRT 1'de ekranlara gelen "Diriliş Ertuğrul" dizisi 1.sırada yer alırken, 2.sırada ATV'de yayınlanan "Sen Anlat Karadeniz" dizisi , 3.sırada "Diriliş Ertuğrul" dizisinin özeti yer aldı. AB'de ise 1.sırada "Diriliş Ertuğrul", 2.sırada "Sen Anlat Karadeniz" 3.sırada ise "Diriliş Ertuğrul" dizisinin özeti yer aldı.

REYTİNG NEDİR

Reyting oranlarının ölçümlenmesi 4 ana gruba ayrılmıştır. Bu gruplar; A/B, C1, C2 ve D/E‘dir. Bu grupları oluşturma aşamasında ilk olarak ailede en yetkili kişinin eğitimi ve mesleği baz alınmaktadır. Sıralama az önce belirttiğimiz gibi A/B izleyici kitlesiyle başlar ve sıra ilerledikçe grupların eğitim seviyeleri ve meslek seçimleri standartların altına düşmektedir. Bu kıstasların şu şekilde sonuçları vardır; kişinin eğitim seviyesi ilgi alanlarının ya da hayattaki önceliklerinin değişmesinde rol oynadığı için doğal olarak televizyonda izlediği programları kendi kişisel özelliklerine göre seçmesine yol açar. Bunun yanı sıra mesleği de yaşam standartlarının yükselmesinde önemli rol aldığı için izlediği dizilerin ya da programların reyting seviyelerini üst level’a çıkardığında marka sahipleri A/B izleyici gruplarının yöneldikleri programlara o gruba hitap edecek markaların reklamlarını vermektedirler. Örneğin; TV8 ya da Kanal D gibi kanallarda akşam kuşağında konukların halay çektiği bir program görmeniz mümkün değildir. Her şey bu oranlarla ve gruplarla doğru orantılı olarak reytingle ilişkilendirilir. Ve bu aşamalar reyting ölçme mantığında ele alındığı zaman, evlerine reyting ölçer yerleştirilen bireylerin ailelerindeki herkesi de kapsamak mecburidir. Anne, baba ve kaç çocuk varsa kumanda üzerinde herkesin kendisine ait numarası olur. Örneğin; gündüz kuşağında anne televizyon seyrediyorsa ve kumandada numarası 2 ise önce onu tuşlar ve ardından izlemeye başlar. Belirli aralıklarla televizyonda hala aynı kişinin izleyip izlemediğini soran uyarılar belirir. Hala aynı kişi izliyorsa numarasını tuşlar ya da annenin yerine baba ya da çocuk izlemeye başladıysa kendi numaralarını tuşlarlar. Örneğin; C2 grubunun içerisinde sayılan bir ailenin çocuğunun ne tür programlar izlediği, hangi saatte neye yöneldiği, dolayısıyla çocukların reklamlar vasıtasıyla istenilen ürüne yönlendirilmesi marka sahipleri için çok fazla önem taşır. Reklam sektöründeki en büyük pay çocuklara yönelim olduğu için çocukların TV başında geçirdikleri zamana çok önem verilmektedir.