Resmi Gazete''de yer alan ilana göre;Afet ve Acil Durum Yönetimi (AFAD), bünyesinde Uzman yardımcısı olarak istihdam etmek üzere 43 personel alacak. Son başvuru tarihi 30 Ocak 2023 olarak açıklandı.

İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığından:

AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ UZMAN YARDIMCISIGİRİŞ SINAVI İLANI

1- GENEL AÇIKLAMALAR

Başkanlığımız merkez teşkilatında istihdam edilmek üzere 657 sayılı Devlet MemurlarıKanunu ile Afet ve Acil Durum Yönetimi Uzman ve Uzman Yardımcılığı Sınav, Atama,Yerleştirilme, Görev ve Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesindegiriş (sözlü) sınavı ile genel idare hizmetleri sınıfına dahil 43 (kırk üç) adet kadroya Afet ve AcilDurum Yönetimi Uzman Yardımcısı alımı yapılacaktır.

2- SINAVA KATILMA ŞARTLARI

2.1. Genel Şartlar

2.1.1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 48 inci maddesinde belirtilen genelşartları taşımak.
2.1.2. 2023 yılının Ocak ayının birinci günü itibarıyla 35 (otuz beş) yaşını doldurmamışolmak. (01.01.1988 tarihinden sonra doğmuş olmak.)
2.1.3. Erkek adaylar için giriş sınavı tarihinde askerlikle ilgisi bulunmamak, askerlikçağına gelmemiş bulunmak veya askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmışyahut ertelenmiş veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak,
2.1.4. Afet ve Acil Durum Yönetimi Uzman Yardımcısı Giriş Sınavına iki defadan fazlakatılmamış olmak.
2.1.5. Görevin devamlı olarak yapılmasına engel bir sağlık problemi bulunmamak.
2.1.6. Süresi içerisinde ve usulüne uygun olarak giriş sınavına başvuruda bulunmuşolmak.
2.1.7. Adaylar KPSS puan türlerine ve öğrenim bölümlerine göre bu ilanda belirtilenkadrolardan sadece birine başvuruda bulunabilirler.
2.2. Özel Şartlar
2.2.1. İktisat, İşletme, Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimive Uluslararası İlişkiler, Uluslararası İlişkiler, Maliye, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileria. Üniversitelerin en az dört yıllık lisans eğitimi veren İktisat, İşletme, Kamu Yönetimi,Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler, Uluslararası İlişkiler,Maliye, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri öğrenim dallarından veya bunlara denkliğiYükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt içindeki veya yurt dışındaki yükseköğretimkurumlarından mezun olmak.
b. ÖSYM tarafından 2021 veya 2022 yıllarında yapılan Kamu Personeli Seçme SınavındaKPSSP32 puan türünden en az 70 (yetmiş) puan almış olmak.
c. ÖSYM tarafından 2021 veya 2022 yıllarında yapılan Yabancı Dil Bilgisi Seviye TespitSınavından (Almanca, Fransızca, İngilizce) asgari (C) düzeyinde veya dil yeterliği bakımındanbunlara denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olmak.
2.2.2. Maliye
a. Üniversitelerin en az dört yıllık lisans eğitimi veren Maliye öğrenim dalından veyabuna denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt içindeki veya yurt dışındakiyükseköğretim kurumlarından mezun olmak.
b. ÖSYM tarafından 2021 veya 2022 yıllarında yapılan Kamu Personeli Seçme SınavındaKPSSP19 puan türünden en az 70 (yetmiş) puan almış olmak.
c. ÖSYM tarafından 2021 veya 2022 yıllarında yapılan Yabancı Dil Bilgisi Seviye TespitSınavından (Almanca, Fransızca, İngilizce) asgari (C) düzeyinde veya dil yeterliği bakımındanbunlara denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olmak.
2.2.3. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler, Uluslararası İlişkiler
a. Üniversitelerin en az dört yıllık lisans eğitimi veren Siyaset Bilimi ve Uluslararasıİlişkiler ile Uluslararası İlişkiler öğrenim dallarından veya bunlara denkliği YükseköğretimKurulu tarafından kabul edilen yurt içindeki veya yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarındanmezun olmak.
b. ÖSYM tarafından 2021 veya 2022 yıllarında yapılan Kamu Personeli Seçme SınavındaKPSSP34 puan türünden en az 70 (yetmiş) puan almış olmak.
c. ÖSYM tarafından 2021 veya 2022 yıllarında yapılan Yabancı Dil Bilgisi Seviye TespitSınavından (Almanca, Fransızca, İngilizce) asgari (B) düzeyinde veya dil yeterliği bakımındanbunlara denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olmak.
2.2.4. İstatistik
a. Üniversitelerin en az dört yıllık lisans eğitimi veren İstatistik öğrenim dalından veyabuna denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt içindeki veya yurt dışındakiyükseköğretim kurumlarından mezun olmak.
b. ÖSYM tarafından 2021 veya 2022 yıllarında yapılan Kamu Personeli Seçme SınavındaKPSSP12 puan türünden en az 70 (yetmiş) puan almış olmak.
c. ÖSYM tarafından 2021 veya 2022 yıllarında yapılan Yabancı Dil Bilgisi Seviye TespitSınavından (Almanca, Fransızca, İngilizce) asgari (C) düzeyinde veya dil yeterliği bakımındanbunlara denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olmak.
2.2.5. Hukuk
a. Üniversitelerin en az dört yıllık lisans eğitimi veren Hukuk öğrenim dalından veya bunadenkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt içindeki veya yurt dışındakiyükseköğretim kurumlarından mezun olmak.
b. ÖSYM tarafından 2021 veya 2022 yıllarında yapılan Kamu Personeli Seçme SınavındaKPSSP4 puan türünden en az 70 (yetmiş) puan almış olmak.
c. ÖSYM tarafından 2021 veya 2022 yıllarında yapılan Yabancı Dil Bilgisi Seviye TespitSınavından (Almanca, Fransızca, İngilizce) asgari (C) düzeyinde veya dil yeterliği bakımındanbunlara denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olmak.
2.2.6. Basın ve Yayın, Gazetecilik, Yeni Medya ve İletişim, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
a. Üniversitelerin en az dört yıllık lisans eğitimi veren Basın ve Yayın, Gazetecilik, YeniMedya ve İletişim ile Halkla İlişkiler ve Tanıtım öğrenim dallarından veya bunlara denkliğiYükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt içindeki veya yurt dışındaki yükseköğretimkurumlarından mezun olmak.
b. ÖSYM tarafından 2021 veya 2022 yıllarında yapılan Kamu Personeli Seçme SınavındaKPSSP3 puan türünden en az 70 (yetmiş) puan almış olmak.
c. ÖSYM tarafından 2021 veya 2022 yıllarında yapılan Yabancı Dil Bilgisi Seviye TespitSınavından (Almanca, Fransızca, İngilizce) asgari (C) düzeyinde veya dil yeterliği bakımındanbunlara denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olmak.

3. GİRİŞ SINAVI BAŞVURU ŞEKLİ, YERİ VE ZAMANI

3.1. Adaylar başvurularını, 23 Ocak 2023 saat 10:00 - 30 Ocak 2023 saat 17:00 arasındae-Devlet üzerinde Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı/Kariyer Kapısı-Kamu İşe Alım veyaKariyer Kapısı (https://isealimkariyerkapisi.cbiko.gov.tr) adresi üzerinden elektronik ortamdayapacaklardır.
3.2. Kariyer Kapısı üzerinden başvuru yapmayan adayların talepleri dikkatealınmayacaktır.
3.3. Son başvuru tarihinden sonra adayın başvuru bilgilerinde hangi nedenle olursa olsunkesinlikle değişiklik yapılmayacaktır.
3.4. Başvuru işleminin hatasız, eksiksiz ve ilanda belirtilen hususlara uygun olarakyapılmasından adayın kendisi sorumlu olacaktır.
3.5. Sınav modülünde adayların mezuniyet bilgileri otomatik olarak gelmektedir.
Bilgilerinde hata/eksik olan veya mezuniyet bilgileri gelmeyen adayların sınav modülünde ilgilikutucuğu işaretleyip güncel bilgilerini manuel olarak girmeleri, onaylı diploma örneği veyamezuniyet belgelerini de yüklemeleri gerekmektedir.
3.6. Yurt içindeki veya yurt dışındaki öğretim kurumlarından mezun olup ilanda aranılanöğrenim durumuna ilişkin denkliği olan adayların, diploma veya mezuniyet belgesi ile birlikte“Denklik Gösterir Belgelerini” sınav modülüne yüklemeleri gerekmektedir.
3.7. Adayların KPSS sonuç bilgileri otomatik olarak gelmektedir. Bilgilerinde hata/eksikolan veya KPSS sonuç bilgileri gelmeyen adayların sınav modülünde ilgili kutucuğu işaretleyipgüncel bilgilerini manuel olarak girmeleri gerekmekte olup bu durumda olan adayların KPSSsonuç belgelerini yüklemeleri gerekmektedir.
3.8. Adayların yabancı dil bilgileri otomatik olarak gelmektedir. Bilgilerinde hata/eksikolan veya YDS sonuç bilgileri gelmeyen adaylar ile dil yeterliği bakımından denkliği kabul edilenve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olan adayların sınav modülünde ilgilikutucuğu işaretleyip güncel bilgilerini manuel olarak girmeleri, sonuç belgelerini de yüklemelerigerekmektedir.
3.9. Erkek adayların askerlik bilgileri otomatik olarak gelmektedir. Bilgilerinde hata/eksikolan veya askerlik bilgileri gelmeyen adayların sınav modülünde ilgili kutucuğu işaretleyip güncelbilgilerini manuel olarak girmeleri gerekmekte olup bu durumda olan adayların askerlik durumbelgelerini yüklemeleri gerekmektedir.
3.10. Biyometrik fotoğraf (son altı ay içerisinde çekilmiş olması gerekmektedir).
3.11. Adli sicil bilgileri otomatik olarak gelmektedir. Bilgisi otomatik gelmeyen adaylarıne-Devlet üzerinden alınan adli sicil belgelerini sınav modülüne yüklemeleri gerekmektedir.
3.12. Fotoğraflı özgeçmiş belgesi.
3.13. Görevin devamlı olarak yapılmasına engel bir sağlık problemi olmadığına dairbeyan.
3.14. Adayların başvuru işlemi tamamlandıktan sonra “Başvurularım” ekranındanbaşvurularının tamamlanıp tamamlanmadığını kontrol etmeleri gerekmektedir.

4- BAŞVURULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ, İLAN EDİLMESİ VE İTİRAZ

4.1. Başkanlıkça, süresi içinde yapılan başvurular belgelerin eksik olup olmadığı veadayların belirlenen şartları taşıyıp taşımadıkları bakımından incelenecektir. Her öğrenim dalı içinayrı ayrı olmak üzere, ilan edilen boş pozisyon sayısının 4 (dört) katı aday KPSS puan sıralamasıesas alınarak belirlenecektir. KPSS puan türü esas alınarak yapılan sıralamaya göre en son adayınaldığı puanla eşit puana sahip diğer adaylar da giriş sınavına çağrılacaktır.
4.2. Başvuru sonuçları Başkanlık internet sitesinde (www.afad.gov.tr) yapılacakduyurudan sonra adaylar tarafından Kariyer Kapısı üzerinden görüntülenebilecektir. Adaylaraayrıca yazılı bir tebligat yapılmayacaktır.
4.3. Başvurusu kabul edilmiş olanlardan daha sonra yapılan incelemede giriş sınavınakatılma şartlarını taşımadığı anlaşılan adaylar sınava alınmayacaktır.
4.4. Giriş sınav başvurusu ile ilgili itirazlar başvuru sonuçlarının ilan edilmesindenitibaren 7 (yedi) gün içinde dilekçe ile şahsen veya posta yoluyla Başkanlığa yapılacaktır.Postadaki gecikmeler dikkate alınmayacaktır. İtiraz üzerine yapılan inceleme sonucu ilgililereyazılı olarak bildirilecektir. Süresi içinde yapılmayan itirazlar işleme alınmayacaktır.

5- GİRİŞ SINAVININ ŞEKLİ, YERİ, TARİHİ VE KONULARI

5.1. Giriş sınavı sözlü olarak 27 Şubat 2023 - 3 Mart 2023 tarihleri arasında Başkanlıkhizmet binasında yapılacaktır.
5.2. Adaylar, giriş sınavına katılacakları gün ve saate ilişkin bilgilerini Başkanlık internetsitesinde (www.afad.gov.tr) yapılacak duyurudan sonra Kariyer Kapısı üzerinden
görüntüleyebileceklerdir. Adaylara ayrıca yazılı bir tebligat yapılmayacaktır.
5.3. Adayların sınav saatinden en az yarım saat önce sınav yerinde hazır bulunmaları veonaylı kimlik belgelerinden (T.C. kimlik kartı, sürücü belgesi veya geçerlilik süresi bitmemişpasaport) herhangi birini yanlarında bulundurmaları gerekmektedir. Söz konusu belgeleri ibrazedemeyen adaylar sınava alınmayacak olup bu adaylar konu ile ilgili olarak herhangi bir haktalebinde bulunamayacaklardır.
5.4. Giriş sınavında adaylar;
a) Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi (50 puan),
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü (10 puan),
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu (10 puan),
d) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı (10 puan),
e) Genel yetenek ve genel kültürü (10 puan),
f) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı (10 puan),
yönlerinden ayrı ayrı puan verilmek suretiyle değerlendirilecektir.
5.5. Başkanlık gerekli görmesi halinde giriş sınav tarihinde değişiklik yapmaya yetkilidir.
Sınav tarihine ilişkin yapılan değişiklikler Başkanlığın resmi internet sitesi üzerinden duyurulacakolup adaylara ayrıca yazılı bir tebligat yapılmayacaktır.
5.6. Adaylara sınav konularına ilişkin bilgi düzeyinin ölçülmesinde lisans eğitimine aitmesleki bilgileri içeren 25 puan değerinde bir adet, Başkanlığın görev alanına ilişkin 25 puandeğerinde bir adet soru olmak üzere toplam iki soru yöneltilecektir.
5.7. Adayların sınav konularına ilişkin bilgi düzeyinin değerlendirilmesinde kullanılacaksorular; lisans eğitimine ait mesleki bilgiler ile Başkanlığın görev alanına ilişkin “4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların TeşkilatıHakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı ile ilgiliİkinci Bölüm maddeleri, 7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla AlınacakTedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun, 7126 sayılı Sivil Savunma Kanunu, Afet ve AcilDurum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği, Afet ve Acil Durum Harcamaları Yönetmeliği ileAçıklamalı Afet Yönetimi Terimleri Sözlüğü” (afad.gov.tr internet adresinden erişimsağlanabilmektedir.) konularından oluşacaktır.

6- GİRİŞ SINAV SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ, SONUÇLARI VE İTİRAZ

6.1. Giriş sınavında değerlendirme 100 (yüz) tam puan üzerinden yapılacaktır. SınavKurulu üyeleri tarafından her adaya ayrı ayrı verilen puanların aritmetik ortalaması alınarakadayların başarı puanları belirlenecektir.
6.2. Adayların başarılı sayılabilmeleri için her bir üyeden en az 60 (altmış) puan almakkaydı ile başarı puanlarının en az 70 (yetmiş) olması gerekmektedir.
6.3. Adaylar, giriş sınav sonuçlarını Başkanlığımızın internet adresinde yapılacakduyurudan sonra Kariyer Kapısı üzerinden görüntüleyebileceklerdir. Adaylara ayrıca yazılıbildirim veya tebligat yapılmayacaktır.
6.4. Giriş sınav sonuçları ile ilgili itirazlar sınav sonuçlarının ilan edilmesinden itibaren 7(yedi) gün içinde dilekçe ile şahsen veya posta yoluyla Başkanlığa yapılacaktır. Postadakigecikmeler dikkate alınmayacak, itiraz üzerine yapılan inceleme sonucu ilgililere yazılı olarakbildirilecektir. Süresi içinde yapılmayan itirazlar işleme alınmayacaktır.

7- YERLEŞTİRME SONUÇLARI VE ATAMA İŞLEMLERİ

7.1. 70 (yetmiş) ve üzerinde puan alarak başarılı olan adaylar, başarı puanı en yüksek olanadaydan başlanarak öğrenim dallarına göre sıralanacaktır. Başarı puanı aynı olan adaylarda KPSSpuanı daha yüksek olan adaya sıralamada öncelik verilecektir.
7.2. Başarı puanları esas alınarak öğrenim dallarına göre en yüksek puan alan adaydanbaşlamak üzere ilan edilen kadro sayısı kadar asıl aday ve ilan edilen kadronun yarısı oranındayedek aday belirlenecektir.
7.3. Adaylar, yerleştirme sonuçlarını Başkanlığımızın internet adresinde yapılacakduyurudan sonra Kariyer Kapısı üzerinden görüntüleyebilecektir. Adaylara ayrıca yazılı bildirimveya tebligat yapılmayacaktır.
7.4. Giriş sınavında 70 (yetmiş) ve üzerinde puan almış olmak sıralamaya giremeyenadaylar için kazanılmış hak teşkil etmeyecektir.
7.5. Asıl olarak atanmaya hak kazanan adaylardan süresi içerisinde göreve başlamayanveya ataması yapılıp herhangi bir sebeple görevden ayrılanların yerine sınav sonucunun ilanındanitibaren 3 (üç) ay içerisinde yedek adaylardan en yüksek puan alan adaydan başlamak üzeresıralama yapılarak atama yapılacaktır. Yedek adayların hakları, daha sonra yapılacak sınavlar içinkazanılmış hak veya herhangi bir öncelik teşkil etmeyecektir.
7.6. Asıl olarak atanmaya hak kazanan adaylardan, başvuru şartlarını taşıyan ve ilanedilecek süre içinde istenilen belgeleri teslim edenler Afet ve Acil Durum Yönetimi UzmanYardımcısı kadrolarına atanacaktır. İstenilen belgeler şahsen veya posta yoluyla Başkanlığa teslimedilecek, postadaki gecikmeler dikkate alınmayacaktır.
7.7. Bildirilen süre içerisinde geçerli bir mazereti olmadığı halde belgelerini teslimetmeyen adayların atama işlemleri yapılmayacaktır. Bu adaylar için sınav sonuçları kazanılmışhak teşkil etmeyecektir.
7.8. Atanma hakkından feragat eden adayların atamaları yapılmayacaktır.
7.9. Ataması yapıldığı halde belge ile ispatı mümkün zorlayıcı sebepler olmaksızın süresiiçinde göreve başlamayan adaylar ile başvuru şartlarını taşımadığı sonradan anlaşılan adaylarınatamaları iptal edilecektir, bu adaylar için sınav sonuçları kazanılmış hak teşkil etmeyecektir.

8- DİĞER HUSUSLAR

8.1. Sınavı kazananlardan başvuru belgelerinde gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespitedilenlerin sınavları geçersiz sayılacak ve atamaları yapılmayacaktır. Ataması yapılmış olanlarınise atamaları iptal edilecek ve bu kişiler hakkında 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk CezaKanunu’nun ilgili hükümleri uygulanmak üzere Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusundabulunulacaktır.
8.2. Başkanlık sınav ve atama sürecinin her aşamasında aday tarafından beyan edilenhususlarla ilgili belge talep edebilecektir.
8.3. Bu ilanda belirtilmeyen hususlarla ilgili olarak 657 sayılı Devlet Memurları Kanunuile Afet ve Acil Durum Yönetimi Uzman ve Uzman Yardımcılığı Sınav, Atama, Yerleştirilme,Görev ve Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanacaktır.

9- İLETİŞİM BİLGİLERİ

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
İnsan Kaynakları Yönetimi Dairesi Başkanlığı
www.afad.gov.tr
Üniversiteler Mah. Dumlupınar Bulvarı No:159 Çankaya/ANKARA
Tel: 0312 258 22 49 - 0312 258 22 42 - 0312 258 22 44
Kamuoyuna ilanen duyurulur.