Ahmet Hakan özür diledi. Ahmet Hakan Anderson Dönüşü yaptı. Neden Williamson Dönüşü yapmadı

Ahmet Hakan özür diledi. Ahmet Hakan Anderson Dönüşü yaptı. Neden Williamson Dönüşü yapmadı
Hürriyet gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Hakan, yazısında, Hürriyet'in internet sitesinde yayımlanan haber için özür diledi. Hürriyet Gazetesi, Möntrö açıklaması yapan amiraller için "Darbeci Amiraller" yazarak, CHP üyesi olanların ailelerinin isimlerini tek tek yayınlamıştı. Hakan'ın bu yazısı ise akıllara, Denizcilerin Anderson Dönüşü adını verdikleri denizde seyir halindeyken yapılan dönüş manevrasını getirdi.  

Ahmet Hakan özür diledi. Ahmet Hakan Anderson Dönüşü yaptı. Neden Williamson Dönüşü yapmadı

Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Hakan, haberde “Darbe bildirisi” yorumunda bulunan Hürriyet gazetesi, 104 emekli amiral arasında CHP üyesi olanlar ve yakınları CHP üyesi olanların listesini yayımlamıştı. 

Ahmet Hakan 2 gün sonra bu konuda bir özür yazısı yayınladı.
Hakan, "Hatayla yüzleşmek, yanlışa yanlış demek, özür dilemekten kaçınmamak... Tüm bunların erdeminin farkındayız. Bu haberin mağdur ettiği herkesten ve okurlarımızdan özür diliyoruz" dedi. 
Ancak Ahmet Hakan''ın denizcilerin insani hakkı karşında bu ''U Dönüşü'' akıllara denizcilerin gemi seyir halindeyken denizde yaptıkları 3 önemli "Dönüş manevrasını" getirdi. 
Denizcilerin denize adam düştüğünde de akıllarına ivedi olarak gelen geni dönüş hareketleridir bunlar.
Ahmet Hakan bunlardan Tek Dönüş manevrası olarak bilinen  Anderson Dönüşü''nü tercih etti.
Çünkü bu dönüş denizcilerde, "En hızlı metot olarak bilinir ve çabuk dönebilen gemiler için" yapılabilecek öncelikli hareket olarak bilinir.
Ayrıca, bu manevra;
genellikle makinesi güçlü olan gemilerce kullanılır. Tek pervaneli gemiler için bu dönüş çok zordur.

Tabii Medyanın Yalnız kurdu olarak bilinen Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni ve köşe yazarı Ahmet Hakan bu dönüşlerden ''Tek Dönüş'' olarak bilinen ''Anderson Dönüşü'' tercih ettir....
NOT: 3 dönüş manevrasının açıklaması yazının en alt bölümündedir. 

Hakan''ın yazısının ilgili bölümü şöyle:

"İçtenlikle bir gayretimiz var Hürriyet’te.
Herkesin hakkına hukukuna saygı göstermek için çabalıyoruz. Sorumluluğu bulunmayan kişileri sorumluymuş gibi göstermekten kaçınmaya çalışıyoruz.
Yargı kararı ortaya çıkmadan yargısal hükümlerde bulunmaktan uzak duruyoruz.
Titizleniyoruz bu konularda. Gayret ediyoruz.
Ama yayıncılıkta bazen yol kazaları da oluyor, olabiliyor.
Geçen gün sadece ve sadece Hürriyet’in internet sitesinde bir haber çıktı. Çok kısa bir süre yayında kaldı bu haber.
Bildirici amirallerin yakınlarını da konu eden bir haberdi bu.
İnternet haberciliğinin kendine özgü hızının yol açtığı bir hız kazasıydı bu haber.
Fark eder etmez derhal yayından çektik.
Fakat sonuçta kısa bir süreliğine de olsa yayında kalmış oldu.
Buradan açıkça ilan ediyorum:
Bu haber, Hürriyet’in yayıncılık ilkeleriyle bağdaşmamaktadır.
Hatayla yüzleşmek, yanlışa yanlış demek, özür dilemekten kaçınmamak... Tüm bunların erdeminin farkındayız.
Bu haberin mağdur ettiği herkesten ve okurlarımızdan özür diliyoruz."

Ahmet Hakan''ın bu manevrası akıllara denizcilerin seyir halindeyken denizde yaptıkları 3 önemli "Dönüş" manevrasını getirdi.
Bunlardan Tek Dönüş manevrası olarak bilinen  Anderson Dönüşü''nü tercih etti. 
Denizcilerde, ''Tek Dönüş'' olarak bilinen ''Anderson Dönüşü'' , basit dönüş manevrası olarak bilinen ''Williamson Dönüşü'' ve ivedi durumlarda pek kullanılmayan ''Scharnow Dönüşü'' vardır.

Anderson Dönüşü (Tek Dönüş)

Acil bir hareket durumunda, sadece kazazedenin tarafına olmak üzere dümen alabandaya basılır.
İlk rotadan 250° saptıktan sonra dümen ortalanarak durma manevrasına başlamak için makine stop edilir.

Bu dönüş:

- En hızlı metottur.
- Çabuk dönebilen gemiler için uygundur.
- Genellikle makinesi güçlü olan gemilerce kullanılır.
- Tek pervaneli gemiler için bu dönüş çok zordur.
- Kazazedeye yaklaşımı düz olmadığı için de zordur.

-----

Williamson Dönüşü

Bu dönüş manevrası sadece geminin kıçını, denize düşen kazazededen uzaklaştırır, aynı zamanda da gemiyi yaklaşık olarak kişinin düştüğü alana çevirir.

Bu dönüş:

-İlk anda dümen yalnızca kazazedenin düştüğü tarafa alabanda basılır
- İlk rotadan 60° saptıktan sonra dümen ters tarafa alabanda basılır.
- İlk rotanın tersi rotasına 20° kala dümen ortalanarak, gemi aksi rotaya alınır.
- Dönüş tamamlandığında bir geminin yönü, dönüşün başladığı rotadan yaklaşık olarak bir dönüş çapı uzaklıkta ve eski rotanın tersi yönünde (dümen suyunda)olacaktır…

Bu dönüş:

- İlk rota izini iyi yakalar.
- Görüş zayıf olduğu durumlarda kullanılır.
- Basit bir dönüş manevrasıdır.
- Yavaş yapılan bir manevradır.
- Gemiyi kazazedenin üzerinde uzaklaştırır.

-----

Scharnow Dönüşü

İvedi hareket durumunda kullanılmayan bir dönüş manevrasıdır.

Bu dönüş:
- Dümen herhangi bir tarafa alabanda yapılır.
- İlk rotadan 240° saptıktan sonra dümen diğer tarafa alabanda basılır.
- Pruva ters rotasına 20° kala, dümen ortalanır ve gemi ilk rotasının ters istikametine dönmüş olur.

Bu dönüş:
- Gemiyi kendi dümen suyuna getirir.
- Daha az mesafede tamamlanır.
- Zamandan kazandırır.
- Kazazedenin denize düşme zamanı bilinmedikçe iyi sonuç vermez.

İlgili Haberler