Atatürk Hava Limanı ve bir pilotun feryadı / E. Alb. Tahsin Ataizi

Atatürk Hava Limanı ve bir pilotun feryadı / E. Alb. Tahsin Ataizi
Son zamanlarda; (sağlığında) Atatürk'ümüze fiilen  taciz etmeye cesaret edemeyenlere!...

O''nun sözlerinden, andımızdan, izinden yolundan gidemeyenlere!  Gerek isim, gerekse heykel   ve büstlerine saldıranlara!...

Hatta, hatta ATATÜRK  isminin  verildiği stad, park, cadde  ve salonlardan vs. silinerek ismini unutturmaya  çalışanlara!...

ATAMIZI içimizde sonsuza dek yaşatarak O''nun ölümsüzlüğü adına bu yazıyı kaleme almak istedim ki, naçizane ifadelerim bazılarının kulaklarına küpe olsun.

Konuya maddeler halinde ATATÜRK HAVA LİMANI''nın İPTALİNDE Kİ MAHSURLARI sıralayarak başlıyorum.

* ATATÜRK eski Hava Limanı iptal olursa, İstanbul''un GÜVENLİĞİ TEHLİKEDEDİR.

* Yeni İstanbul Hava Limanı''nda  Kaza-Hava muhalefeti nedeniyle kapalı olduğunda; Yedek Hava Limanı  sorunu ortaya çıkar!...

* Eski hava alanı icabında (uçaklara) park ve SIĞINAK sorununa çare idi.

* Uçak pist ve yan kuruluş teknik sistemlerin maliyet hesapları yapılmadan önce alınmadan iptali:  Ülkemizin hazinesine, vatandaşın vergi yoluyla ödediği bedellerin hesabı düşünülmeliydi…

* Konu Askeri ve Ekonomik yönden özellikle de STRATEJİK bakımdan hayatidir.  Hatadan dönülmelidir. Zararın neresinden dönülürse de ülkem adına kârdır.

* Yeniden PİST yapmak zorluk ve masraf bakımından diğer konuların STRATEJİK konular yanında hafif  kalsa da maliyet ve kayıp zaman!...

Soruyorum: Sahra Hastanesi yapacak başka yer mi yoktu?

Dış güçler diye abartmıyorum! Zaafiyet durumlarını Hava Taarruzları karşısında dış güçler bu durumu lehlerine kullanacaktır!

Kanal İstanbul''un da açılacağı hesaba katılırsa karadan gelecek taarruzları bertaraf etmekte de işbirliğince ne derece zorluklar (Tank/Piyade) olacağı TRAKYA bölgesinde iyi düşünülmelidir. Özellikle Kanal İstanbul da yapılırsa taktik kara harekâtımızı engeller.

Yazılacak anlatılacak çok teknik hususların olabileceğini düşünerek (E.) Hv. Pilot Korgeneral Erdoğan Karakuş (Savaş Pilotu) komutanım ile 1970 Kara Harp Okulu sınıf arkadaşım; THY Kaptan Pilot Erol Toramanoğlu''nun görüş, bilgi, tecrübe ve düşüncelerini aşağıdaki satırlarda özetle arz etmeye çalışacağım.

Şu anda gündemde olmasına rağmen, paylaşılmayan üzerinde durulmayan hatta Hükümet tarafından da adeta devre dışı bırakılarak, askeri stratejik yönden çok büyük öneme haiz (harp zamanı) Atatürk Hava Alanının yedek meydanı olarak kullanılması dahi düşünülemiyor.

Konu; Atatürk Hava limanı eski yerine hastane bahanesi ile Atatürk isminin adeta unutturulması adına bazı statlardan silinip başka isimlerle rant uğruna değiştirilmesi(!) Hatta rant uğruna önce hastane sonra postane park vs. deyip, inşaat alanları açılması değil, düşünülmesi bile akla zarar ziyan, facia, felaket diyorum ve sözü pilot arkadaşım Toramanoğlu''na bırakıyorum:

"Ben 22 sene silahlı kuvvetlerde görev yaptıktan sonra emekli olup, 22 sene de fiili olarak THY ''da görev yapan,  toplam 24.000 saat uçuşu takiben kaptan pilot olarak emekli oldum.

ATATÜRK Hava Limanı''na yapılacak olan hastane ile ilgili gelişmeleri ve yapılan çok büyük yanlışı içim sızlayarak takip ediyorum. Dünyanın en ilkel toplumunda dahi bu yanlışı yapan hiçbir ülke olamaz.

Nasıl bir düşünce, anlaşılır gibi değil. Koca ülkede inşaat yapacak bir karış yer kalmasa dahi bu güzelim pistleri harap etmek kimin aklı bilmiyorum.

Hastane için her türlü imkânı olan; Sağlıkçılar için otel, ulaşım için metro, binlerce araç için otopark, her türlü kullanıma hazır insani ihtiyaçlar, hele hele uçuşlar için trilyonluk tesisler, uçakların iniş ve kalkışı için en uygun şartlar ve meteorolojik şartlar, daha nice imkanlara haiz bir serveti katletmek nasıl bir akıl ürünüdür?

Yazıktır, günahtır. Hava limanının her üç pistinin teker koyma noktalarını kazarak neyin öcünü almaya çalışıyorlar, biri çıkıp bunu izah etse!..

Ayrıca Kaptan Pilotluğundan önce;

1976 yılında Erzincan hava alayında meydan harekât subayı iken Erzincan pistinin yapılışını bizzat izledim. Zeminden 4 m kazılarak çeşitli dolgu malzemeleri ile haftalarca katmanlar sulanıp silindirlerle sıkıştırılarak en son katı kalın hasır demirler üzerine beton dökülmüştü.

Çünkü Cm kareye tekabül edecek tonlarca (abartmıyorum) basınca göre inşa edilmişti. Basında çıkan "2 trilyon dolarlık pistler" sözü hiç abartı değil.

Kısacası ülkeye en büyük düşmanı getirseler bu kadar kötülüğü yapamazlardı.

Selam ve saygılar sunuyorum."