Barış Terkoğlu açıkladı. Doların yükselmesi Nureddin Nebati'nin şirketine yaramış

Barış Terkoğlu açıkladı. Doların yükselmesi Nureddin Nebati'nin şirketine yaramış
Cumhuriyet Gazetesi yazarı Barış Terkoğlu Hazine ve Maliye Bakanlığı koltuğuna oturan Nureddin Nebati ile ilgili dikkat çeken bir yazı kaleme aldı.

Cumhuriyet yazarı Barış Terkoğlu, tartışmaların odağındaki Nureddin Nebati''nin iş hayatıyla ilgili dikkat çeken ifadelerde bulundu.

Terkoğlu, Nebati hakkında, "Doktora tezinde Kemalizmi “Batıya öykünen elitist” diye eleştiren Nebati, iş paraya geldiğinde “Batı’ya öykünen elitist” olmuş! Kavruk Anadolu çocukları yerine Avrupalı çocuk modelleri seçmiş." değerlendirmesini yaptı.

Terkoğlu, "Cumhurbaşkanı’nın “fiyatları indirin” dediği günlerde, Nebati’nin dükkânı cebinde parası olana hitap ediyor: Kız çocuk kot pantolonu 579 lira, erkek çocuk ceketi 999 lira, kız çocuk montu 1259 lira, erkek çocuk eşofman üstü 829 lira..." diye yazdı.

“NEBATİ MODELİNİN YANSIMASI”

Etiketlerin saat başı arttığı kur etkisini bizzat Erdoğan''ın yarattığını kaydeden Terkoğlu, "Dövizin uçup gitmesini, Türk Lirası’nın değersizleşmesini Erdoğan istiyor. İşte buna “Nebati modelinin yansıması” diyoruz." ifadelerini kullandı.

Nurettin Nebati’nin ekonomist olmadığını dile getiren Terkoğlu, “Ekonomiye ilgisi patronluğundan. 6 Mart 2006 tarihli Yeni Şafak gazetesi onun hikâyesini “Urfalı ağanın çocukları mağazacılıkta büyüyor” başlığıyla duyurmuş.” dedi.

2001 KRİZİ NEBATİ''YE YARAMIŞ

Terkoğlu, Nebati’nin tekstile 1996’da iplik ticaretiyle girdiğini aktarırken 2001 krizinde mağaza açtığını da yazdı. Terkoğlu, Nebati’nin şöyle dediğini belirtti:

“Belki de o kriz olmasaydı, bizim mağazacılığa girme şansımız olmayacaktı. Çünkü alışveriş merkezlerinde çok ciddi şekilde mağaza boşalıyordu. (...) 2000 yılında fason üretim yaptığımız Akmerkez’de mağazası olan bir hanımefendinin işleri kötüye gittiği için mağazaya ortak olarak girdik ve mağazacılığa başladık.”

"DÖVİZ ARTTIKÇA NEBATİ''NİN ÜRÜNLERİ KOLAY SATILIYOR"

Nebati modelinin kriz sevmesinin ikinci bir nedeni olduğunu aktaran Terkoğlu, “Tekstilde ucuz emek sayesinde ihracat yapan Fasoncu Nebati, bu nedenle “Döviz artsın, emek ucuzlasın” istiyor. Döviz arttıkça, saatlik asgari ücret 1 dolara yaklaştıkça Nebati’nin ürünleri yurtdışına kolay satılıyor. “ ifadelerini kullandı.

“TÜRK EMEKÇİLER ÜRETİYOR BATILI ÇOCUKLAR GİYİYOR”

Terkoğlu, “Batı’ya öykünmüş Nebati’nin kendi markaları olan Riccione, Nebbati, Cioccolata’yı düşük ücretli Türk emekçiler üretiyor, Batılı çocuklar giyiyor.” Dedi.

Terkoğlu, Nebati''nin 2006 yılındaki Yeni Şafak röportajında, Çin’i neden sevdiğini anlattığı ifadelerini yer verdi: “İşçi fabrikada yatıp kalkıyor, maliyeti toplam 60 dolar civarında. İtalyanlarla beraber ürünlerimizin bir kısmını ileride Çin’de üretmeyi düşünüyoruz. Pekin’de mağaza açmak, hatta Versace’nin yaptığı gibi Çin’den 5 dolara alıp 150 dolara satmak gibi hayallerim var.” 

 

İlgili Haberler