Ekonomik kriz ve televizyon izleme alışkanlığı

Ekonomik kriz ve televizyon izleme alışkanlığı
Sosyo Politik Saha Araştırma Merkezi, güneydoğu merkezli bir araştırma yaptı ve bir rapor hazırladı.

Raporun ağırlığı ekonomik krizden bölgenin nasıl etkilendiğiyle ilgili. İşin bu yönünün değerlendirilmesini konunun uzmanlarına bırakıp, biz bölge halkının televizyonla ilişkisine bir göz atalım. Rapora göre, katılımcıların yüzde 86,5’i TV izlediğini söylerken, yüzde 13,5’i olumsuz yanıt veriyor. Erkek görüşmecilerin yüzde 56’sı televizyonda en çok haber, yüzde 8,1’i ise dizi izlediklerini, kadın görüşmecilerin yüzde 26,1’i dizi, yüzde 24,8’i ise haber izlediğini belirtiyor. Raporda ilginç bir başka gösterge de, bölge halkının internetle ilişkisi. İnternet üzerinden mobil uygulama ya da sosyal ağ platformlarından herhangi birini kullananların oranı yüzde 77. Yani neredeyse TV izleyenlere yakın. Bu da internet yayıncılığının TV yayıncılığı için ne denli büyük bir tehdit oluşturduğunun göstergesi.