Ford Otosan, otomotiv imalatının dijital lideri

Ford Otosan, otomotiv  imalatının dijital lideri
Accenture Dijitalleşme Endeksi Skoru’na göre; Türkiye’nin ortalama dijitalleşme skoru yüzde 60 olurken, sektör lideri Ford Otosan’ın dijitalleşme oranı yüzde 77 olarak dikkat çekti

Ford Otosan, Türkiye’nin en dijital şirketlerinin belirlendiği ve 17 sektörden 104 şirketin dijital karnesinin çıkartıldığı Accenture Dijitalleşme Endeksi çalışmasında, Motorlu Kara Taşıtları İmalatı sektörünün lideri oldu. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Dijitalleşme, Ford Otosan’ın gelişiminde ve kârlılığında büyük bir etken, aynı zamanda şirketimizi geleceğe hazırlamak adına önemli bir unsurdur. Teknoloji ve inovasyon yatırımlarını; sürdürülebilir ilerleme yaklaşımının ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz.” dedi. Türkiye’de ilk defa, bilime dayalı bir yaklaşım ve sistematik bir metodoloji kullanılarak dijitalleşmenin ölçüldüğü Accenture Dijitalleşme Endeksi Skoru’na göre; Türkiye’nin ortalama dijitalleşme skoru yüzde 60 olurken, sektör lideri Ford Otosan’ın dijitalleşme oranı yüzde 77 olarak dikkat çekti.
 
Ana hedeflere uyum
Kurum stratejilerinde en iyi rekabet avantajını sağlayacak şekilde dijitalleşmeye yer veren ve dijitalleşmeyi şirketin ana hedeflerine başarılı bir şekilde entegre eden; müşterileri ile olan iletişiminde dijital ürün ve hizmetleri müşteri memnuniyetini en fazla sağlayacak şekilde kullanan; organizasyon içerisindeki iletişim, iç süreç ve operasyonları dijital teknolojiler aracılığıyla en verimli şekilde yürüten ve gelirleri/varlıkları itibarıyla Türkiye’nin en büyük şirketleri arasında yer alan şirketlerin ‘Dijitalleşme Öncüleri’ olarak tanımlandığı çalışmada; Ford Otosan, ‘Motorlu Kara Taşıtlarının İmalatı’ sektörünün dijital lideri oldu.