İstanbul Havalimanı için flaş iddia!

İstanbul Havalimanı için flaş iddia!
AKP iktidarının ‘çılgın projelerinden’ biri olan İstanbul havalimanının dört etabından sadece biri açılsa da açılmayan bölümler için de yolcu garantisi ödeneceği öğrenildi. CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, “Havalimanı 4 etaptan oluşuyor. 3 ve 4. etaplar 1 ve 2’nin durumuna bağlı olarak yapılacak. Yani henüz yapılıp yapılmayacağı belli değil. Eğer bir sıkışıklık yaşanırsa firma 3 ve 4. etaplar

İstanbul Havalimanı’nın açılmamış bölümlerin için de yolcu garantisi verildiği iddia edildi. CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, dört etaptan sadece birinin açıldığı havalimanının 22 milyar 152 milyon euro + KDV bedelle ihale edildiğini 25 yıllık işletme süresinde açılmamış bölümler için de yolcu garantisi ödeneceğini söyledi.

Dört etaptan sadece biri faaliyette olan İstanbul Havalimanı’nda devletin kasasından açılmamış olan etaplardaki yolcu garantileri nedeniyle de para ödeneceği öğrenildi. Sözcü’den Başak Kaya’nın haberine göre, CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, diğer etaplar açılmasa da şirketin yolcu garantisi ücretini alacağını söyledi. Akar, İstanbul Havalimanı’nın yap-işlet-devret modeli ile ihale edildiğini belirterek, havalimanının 25 yıllık işletme süresi için 22 milyar 152 milyon Euro artı KDV ile ihale edildiğini hatırlattı. Akar şunları söyledi:

“Yeni havalimanı için devlet yüzde 61’lik garanti verdi. ÖTV, KDV, gümrük muafiyeti de sağlandı. Bütün YİD havalimanlarında garanti edilen yolcu ücreti dış hatlarda 15 Euro iken burada 20 Euro. İç hatlarda diğer havalimanlarında 3-2 Euro, burada ise 5 Euro. Havalimanı 4 etaptan oluşuyor. 3 ve 4. etaplar 1 ve 2’nin durumuna bağlı olarak yapılacak. Yani henüz yapılıp yapılmayacağı belli değil. Eğer bir sıkışıklık yaşanırsa firma 3 ve 4. etapları inşa edecek, yaşanmaz ise inşa etmeyecek.”

Garanti edilen yolcu miktarlarının 3 ve 4. etapların da inşa edileceği düşünülerek verildiğini vurgulayan Haydar Akar, “Bu etaplar için tek tek yolcu hesapları yapılmış. Birinci etapta 70 milyon yolcu kapasitesi olacak. 2. etap devreye girdikten sonra yolcu kapasitesi 90 milyon olacak. Eğer 90 milyon sıkışırsa 3. etap inşa edilecek ve 20 milyonluk bir kapasite gelecek. 3. etap da sıkışırsa 4. etap inşa edilecek. Bunlar yapılmasa da işletmeci firmalar tıkır, tıkır, parasını alacak. Köprü yapıyorsunuz verdiğiniz garanti araç sayıları ve döviz üzerinden anlaşmalar sonucunda, devlet işletmecilere para yetiştiremiyor. Tünel yapıyorsunuz aynı şekilde. Karada da havada da aynı tablo ile karşılaşıyoruz” dedi.

İlgili Haberler