Karadenizli genç iş insanı Fatih Meral başarısını anlattı

Karadenizli genç iş insanı Fatih Meral başarısını anlattı
Bodrum’da genç iş insanı Fatih Meral tekne pazarı ve yakıtı hakkında bilgiler verdi.

Fatih Meral 33 yaşında Ordulu genç bir girişimci ve iş insanı. Üniversitede Kamu Yönetimi okumasına rağmen çocukluğundan beri bilişim ve yazılım dünyasına yönelmiş ve iş hayatını bu konuda uzmanlaşarak şekillendirmiş. Bilişim ve yazılım üzerine Rusya, Azerbaycan , Türk Cumhuriyetlerinde Birlesik Arap Emirlikleri’nde, bir yandan GSM altyapısı oluşturma konusunda uzman olarak çalışırken ; bir yandan da bankaların VISA ve MASTERCARD data transferlerini yapıp alt yapılarını güçlendirmiştir.

Aynı zamanda oluşturduğu network sayesinde Türk reklam sektörüne de müşteri kazandırmıştır.

Yıllarını yurtdışında geçiren Fatih Meral sonunda anavatanına dönmeye karar vermiş ve Bodrum’a yerleşmiştir. Genç yaşına rağmen , güven ve dürüst ticaret ile oluşturduğu uluslararası büyük patronlar seviyesindeki network ile çalışmalarına devam etmektedir.

Şirketi mega yatlardan yelkenlilere kadar Ege’deki akaryakıtın yaklaşık %80’ini sağlıyor. Aynı zamanda tekne pazarında yüzlerce yerli ve yabancı yatırımcı Fatih Meral’e danışıyor.

Bizde bu başarı öyküsünü paylasmak adina kendisiyle bir interwiew gerçekleştirdik

-Fatih bey Şirketiniz hakkında bilgi verir misiniz?

Öncelikle ulkemizde denizcilige ve yacht sektorune bu firsati verdiginiz icin teşekkür ederim

Şirket merkezimiz Bodrum’da. Didim ,İstanbul ,Rodos ve Antibes’ de officelerimiz var. Yatlara akaryakıt ikmali ,Yat satışı, yedek parça temini, karapark ve bakım servisleri , yat kiralama dahil bir çok konularında büyük bir ekip ile çalışıyoruz…

-Son iki sene içindeki mali performansınızı değerlendirdiğinizde, satış geliriniz, cironuz ne oldu?

Mali performansımız, her yıl ekonomik dalgalanmalara göre değişkenlik gösteribiliyor. 2020 yılı ortalama gelirimiz 20 milyon Euro civarı diyebiliriz. Ciromuz ise 180 milyon euro civarında.. Türkiye için 2020 yılında 7,5 milyar usd bir ekonomiden bahsediyoruz . Bu rakam bir önceki yıl 5-6 milyar usd civarındaydı.

70 metre uzeri Bir Mega Yat fiyatı 20-150 milyon usd civarinda marka makina saati yapilan raporlar. Gibi bir cok farklılıkları olmakla beraber . Buna göre bir oranlama yapabilirsiniz.

-Büyüme oranınız nedir?

Biz koşmak yerine daha emin adımlarla ilerleyip her yıl % 5 ile

% 11 civarında büyüyoruz.

Artık tüm dünyada Türk yapımı yatlar prestij kazanmış duruma geldi diyebilirim ..

Ürünlerin fiyatları hakkında bilgi verir misiniz?

Bence ürünlerin fiyatlarından önce kaliteye önem vermek daha doğru olur diye düşünüyorum .. Deniz ciddiye alinmasi ve hata affetmeyen bir derya , orijinal olmayan parça kullanmak intihar etmek gibi birşeydir. Bu yüzden yillardir MTU diyoruz ..

-COVID-19, sektörünüzü ve bu alandaki yatırımlarınızı nasıl etkiledi?

Covid 19 bu yıl tüm sektörlerin aksine bizleri pozitif yönde etkiledi. Kısıtlamalardan dolayı halkımız pandemi sürecini evlerinde geçirdi ve bütün dunya icin zor bir surecti .. Normalleşme süreciyle beraber yaz sezonu başladı ama vatandaşlarımız temkinli davranarak otel ve kalabalık ortamlardan uzak olmak adına , yacht kiralayarak tatil yapmayı tercih etti.. Bu bağlamda bu yıl oldukça verimli bir sezon geçirdiğimizi söyleyebilirim

-Dünyadaki ekonomik gelişmeler ışığında lüks yat sektörü nasıl etkilendi?

Denizcilik bir tutkudur ve insanlara yaşattığı hissiyat tarifsizdir...

Yıldızların altında güvertede uyumak , sabah cennet gibi bir koyda gözlerinizi açıyorsunuz. İnsanlar artık farklı şeyler deneyimlemek ve kalabalıktan uzak huzur içinde tatil yapmak istiyor...

Yacht sektörü

- biraz eğlence

- biraz deneyim işi.

- Halkımızdaki zengin işi önyargısını kırmaya çalışıyoruz.

- Tekne portföyümüzü genişleterek her keseye uygun alternatifler sunmaya çalışıyoruz

3 tarafı denizlerle çevrili ülkemizdeki her vatandaşımızı deniz sevdalısı yapıp “Mavi Vatan” destekçisi olmasını arzu ediyoruz

-Sektörünüzü kısa ve uzun vadedeki geleceğini nasıl öngörüyorsunuz?

3 tarafı denizlerle çevrili olan bu cennet mavi vatanımızda daha başarılı olmak adına , çok çalışmamız gerektiğini biliyorum ve bu sayede çok daha iyi yerlere geleceğimize inanıyorum..

-Markanızın özelliklerinden, sektöre getirdiği ilklerden, yeniliklerden bahseder misiniz?

Yacht Sektörü ilk başlarda basit bir ürünü bile İtalya, Fransa hatta ABD gibi ülkelerden getirtmek için günlerce bekliyorduk..

Tv anteninin step motoru arızalanınca ABD de 11 usd olan ürünü ülkemizde bulmak neredeyse imkansızdı. İç pazarda bulabilsek dahi bize 500-600 usd gibi fiyatlar söyleniyordu.. Artık böyle değil... Türkiye bu pazarda emin adımlarla yürüyor..

profesyonel 30+ gsm tabanli 23 kişilik bir yazılım ekibimiz var. Bu ekip ile bütün dünyadan Yacht kiralayabileceğiniz bir yazılım ve mobil app hazırlığı içindeyiz..Yazilim benim uzmanlık alanım . Bodruma yerleşmeden önce 14 yıl yurtdışında yazılım sektöründe çalıştım..

-Türkiye’deki lüks yat sektörü adına genel bir değerlendirme yapar mısınız?

Mega yat alım gücüne sahip çok zengin iş insanları olmasına rağmen ülkenin ekonomik durumunda göze batmamak için daha mütevazi yat almayı tercih ediyorlar. O yüzden mega yat satışları oldukça düştü.

-Türkiye’nin global lüks yat pazarındaki payı nedir?

Türk tersaneleri ve mühendisleri artık gerek dizayn, gerek işçilik gerekse kalite açısından artık dünya şampiyonlar Liginde yer alıyor. Yaptıkları yatlarla uluslararası yarışmalarda derece alıyorlar. Ama hala yüzde olarak tam rakam veremesem de düşük oldugunu soyleyebilirim.

-Türkiyeʹde yıllık yat alım satım pazarının hacmi nedir?

Bu ölçülebilir bir bilgi değil kesinlikle. Global bir Pazar olan ülkemiz deniz hukuku açısından zayıf ne yazık ki. Bu konuda ülkemizde çok daha fazla deneyimli insana ihtiyaç var.. Bu konuda çalışmalar yapan savaş veren isimler deniz hukuku anlamında Sayın İzzet Hatem, “Mavi Vatan” ın isim babası Sayın Müstafi Tümamiral Doç. Dr. Cihat Yaycı gibi isimler..

Cihat amiralin başında olduğu Bahçeşehir Üniversitesi Denizcilik ve Global Stratejiler Merkezi ve Mavi Vatan Vakfı cok önemli görevler üstleniyor

-Fatih bey Pazar her yıl yüzde kaç büyüyor?

Denizcilikte net bir rakam söylemek maalesef doğru değil , henüz emekliyoruz bu konuda şu an iiçin ölçülebilir değerlere sahip değiliz.

Ancak yaklaşık olarak %5 - %7 gibi bir aralıkta diyebilirim..

-Teknolojinin hızla geliştiği bir dönemde, markanız ile yeni teknoloji çağına nasıl uyum sağlıyorsunuz?

Sürekli Ar-Ge çalışmalarımızı sürdürüyor ve dünyayı yakından takip ediyoruz. Buna paralel olarak da biz de yazılım güncellemeleri yapıyoruz.

-Gelecek dönem adına yatırım planlarınızda neler var? Hedeflenen ciro nedir?

Daha önce bahsettiğim gibi uluslararası yacht kiralama üzerine yazılım ve mobil app uzerine yatırım yapıyoruz. Ciro hedefi icin su an dünya pazarını taramamız bitmediği için rakam belirtmem mumkun degil.

Fatih Meral’i Başarılarından dolayı tebrik ediyor , verdigi bilgiler için teşekkür ediyor ve başarılarının devamını diliyoruz..

Diyerek Noktaladi ..