İhracatçımız deniz yolunu sevdi

İhracatçımız deniz yolunu sevdi
İhracatçımız deniz yolunu sevdi

Deniz yolu ile yapılan ihracatımız 2011 yılında yüzde 54,5 ile yine ilk sırada yer aldı.

Deniz yolu ile yapılan ihracatımız 2011 yılında yüzde 54,5 ile yine ilk sırada yer aldı.

2012 yılının ilk 6 ayında yaklaşık 75 milyar dolar olarak gerçekleştirilen ihracatın tutar bazında yarıdan fazlası deniz yoluyla yapıldı.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Dış Ticaret İstatistikleri’nden derlenen verilere göre, bu yılın ilk yarısındaki ihracatın tutar bazında yüzde 52,7’si deniz yoluyla, yüzde 33,3’ü kara yoluyla, yüzde 12,3’ü hava yoluyla, yüzde 0,67’si demir yoluyla ve yüzde 0,93’ü diğer yollarla gerçekleştirildi. Yaklaşık 135 milyar dolarla Cumhuriyet tarihinin en yüksek ihracat rakamına ulaşılan 2011 yılında ise deniz yolu yüzde 54,5 ile yine ilk sırada yer alırken, bunu yüzde 37,2 ile kara yolu, yüzde 6,3 ile hava yolu, 0,92 ile demir yolu ve 0,93 ile diğer yollar takip etti. 2011 yılının tamamında hava yoluyla yapılan 8 milyar 578 milyon dolarlık ihracat rakamı, 2012’nin ilk 6 ayında 9 milyar 183 milyon dolara ulaşı. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Bölüm Başkanı ve Lojistik Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mehmet Tanyaş, dış ticaret ve buna bağlı taşımacılıkta en temel etmenlerin süre, maliyet ve güven olduğunu belirterek, “Dolayısıyla dış ticarette taşımacılık türü seçilirken söz konusu üç etmen dikkate alınır” dedi. Prof. Tanyaş, “Avrupa’dan gelen Avrupa Transit Taşımacılık Ağı (TEN-T) yolları, Asya’dan gelmesi beklenen İpekyolu, Çinlilerle yapılacak 30 milyar dolarlık bir demir yolu projesi var ama bununla ilgili Türkiye’nin benim gördüğüm net bir planı yok. Türkiye’nin ulusal ulaştırma koridorları ve lojistik köyler ve lojistik merkezler planlaması net değil. Bu çok önemli bir konumuzdur. Bu koridorların ve lojistik merkezlerin sağlıklı bir şekilde belirlenmesi için ise Lojistik Master Planı’na gereksinim var” diye konuştu.