e-ticareti sevdik

e-ticareti sevdik
e-ticareti sevdik

İngiltere ve ABD başta olmak üzere, gelişmiş ülkelerde rekor seviyeye ulaşan online alışveriş Türkiye’de de her yıl yüzde

İngiltere ve ABD başta olmak üzere, gelişmiş ülkelerde rekor seviyeye ulaşan online alışveriş Türkiye’de de her yıl yüzde ellinin üzerinde büyüme kaydediyor.

İnternet hayatın her alanını kökten değiştirirken, alışverişte de etkisini gösteriyor. İngiltere ve ABD başta gelişmiş ülkelerde rekor seviyeye ulaşan online alışveriş Türkiye’de her yıl yüzde 50’nin üzerinde büyüyor. Şu anda Türkiye’de sigorta, turizm hariç toplam cirosu 3.5 milyar lirayı aşan internetten alışveriş yerli yabancı pek çok girişimcinin ilgisini çekiyor. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre sigorta ve turizmde de dahil edildiğinde sektörün cirosu 23 milyar lirayı aşıyor. E-Ticaret Derneği (ETİD) Başkanı ve Kliksa.com Direktörü Hakan Orhun, 2005 yılına kadar ağır ağır büyüyen sektörün, ondan sonraki yıllarda şaha kalktığını söyledi.

48 milyar TL mümkün 
Türkiye’de internetten alışverişin yüzde 90’ının majör firmalar üzerinden yapıldığını belirten Hakan Orhun, “Türkiye’de 30 milyon internet kullanıcısı var ama bunların sadece yüzde 16’sı (5 milyon) internetten alışveriş yapıyor. ABD’de bu oran yüzde 64” dedi. Orhun hedeflerini şöyle anlattı: “Üç yıl içinde bizdeki oran yüzde 64’e çıkarsa bu 12 milyar TL’lik bir pazara ulaşılacağı anlamına geliyor. Alışveriş frekansı ise şu anda iki ayda bir ürün şeklinde. Beş yılda bu ayda iki ürüne çıksa 48 milyar TL’lik bir pazar mümkün.” Orhun, Türkiye’de İnternetten alışverişe ilişkin şu bilgileri aktardı: Çoğunlukla gündüz kadın internette inceliyor, araştırıyor ve akşam eşiyle birlikte ve onun onayıyla alışveriş yapıyor. Private shopping denilen giyim ürünleri satan internet sitelerinden önce internetten alışveriş yapanların yüzde 80’i erkekti. Şu anda kadınlar yüzde 50’ye yaklaşıyor.


Bayanları çekti
Kadın modayla erkekler elektronikle ilgileniyor demek yanlış. Kadınlar da elektronik ürün alıyor, erkekler de moda alışverişi yapıyor. Yaz başında internetten satışın cirosunun yüzde 40’ı televizyon. Bunda Euro 2012 futbol karşılaşmalarının etkisi çok. Private shopping alanında ise mevsimsel nedenlerle şu anda en çok mayo satılıyor.