19 Eylül 2021 Pazar
Doviz verileri
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN

Türk bilim insanlarından koronayı bıçak gibi kesecek buluş. Türkiye’deki her köyde bulunan hayvan çare olacak

Türk bilim insanları tüm dünyanın çare aradığı korona virüse karşı bir ışık yaktı. Keçi sütünün içindeki bir maddenin korona virüsten korunmada etkili olduğu tespit edildi. Prof Dr. Tuğba Akbay "Biyoaktif peptitlerin amacı ilaç haline dönüştürmek, koruyucu etken madde olarak kullanımını artırmak. Hastalanmadan önce bu ilaç kullanarak virüsü durdurmak" diye konuştu.

Haber Giriş: 2 Aralık 2020 Çarşamba - 10:27
Son Güncelleme: 3 Aralık 2020 Perşembe - 07:39
Takip Et
+
Aa
-

NTV Muhabiri Melike Şahin'in haberine göre, Türk bilim insanları keçi sütünün içinde koran vürüse karşı etkili bir protein buldu. Prof Dr. Tuğba Akbay "Biz keçi sütü kaynaklı olan beta laktoglubin belli enzimlerle muamele ettikten sonra biyoaktif peptit dediğimiz parçaların korona virüs üzerinde etkili olduğunu tespit ettik. Bunun üzerine bilgisayar aracılı programlarla virüsün bağlantı noktalarını, virüsün üzerindeki bağlama noktalarını hepsiyle etkileşime girdiğini tespit ettik" dedi.

"VİRÜS TEK BAŞINA İŞE YARAMAZ"

Prof Dr. Tuğba Akbay "Virüs tek başına dolaşırken hiç bir işe yaramaz. Hücrelerin üzerinde hareket ederken, kendine yaşayacak bir ortam bulur ve içeri girer. Bizim elde ettiğimiz biyoaktif peptitler  virüsü nötralize ederken bu arada da hücrelerin üzerinde özellikle akciğer hücreleri üzerinde böyle duran reseptörlerin üzerine gidip bağlanıyor. Virüsün gelip buraya oturmasını da engelliyorsun. Çünkü orada başka bir şey oturuyor" diye konuştu.

FİKİRLERİ BİLE HEYECAN VERİCİ

Prof Dr. Tuğba Akbay, "Biyoaktif peptitlerin amacı ilaç haline dönüştürmek, koruyucu etken madde olarak kullanımını artırmak hastalanmadan önce de böyle bir koruyucu protein elimizde varsa bunu bir şekil değerlendirmemiz gerekir diye düşünüyoruz. Belki bir nazal sprey, maskelerin üzerine sıkılıp kullanabilecek ya da maskenin arasında tutunabilecek materyal olarak çeşitli fikirlerimiz var açıkçası" dedi.

Türk bilim insanlarının çalışması Avrupa Farmakoloji Dergisi'nde yayınlandı. Ancak yanlış anlaşılmalara karşı uyarmakta yarar var. Keçi sütündeki bu biyoaktif peptitler öyle alayım içim bir bardak sütle koronadan korunayım gibi bir mantık değil. Biz biyoaktif peptitlerimizi süt kullanarak elde ediyoruz. Çalışma Sağlık Bakanlığı'na sunacak.

ffffffff-005.jpg