29 Ekim Pazartesi 2018 reyting sonuçları

29 Ekim Pazartesi 2018 reyting sonuçları
29 Ekim Pazartesi 2018 reyting sonuçları açıklandı mı! Çukur mu? Söz mü? Yasak Elma mı? Can Kırıkları mı? sorusu da dün akşam itibariyle yanıtlanmış oldu. İşte 29 Ekim 2018 reyting sonuçlarına göre Totelde, AB'de ve ABC'de zirvenin gerçek sahibi.

29 Ekim Pazartesi 2018 reyting sonuçları

Türkiye 29 Ekim 2018 reyting sonuçlarını büyük bir ilgi ve alakayla bekliyordu. Her hafta olduğu gibi yine bu hafta da pazartesi gecesi reytinglerde adeta kıran kırana bir çekişme söz konusu oldu. Diziseverler Çukur'un mu, Söz'ün mü yoksa Can Kırıkları mı, birinci olduğunu merak eder hale geldi. Üstelik Master Chef programı da potadaydı. Türk dizilerin ve programlarının devam etmesinde bir kırmızı çizgi olan reytingler yapımcıların hayatında çok önemli bi yer tutuyor. Dizinin kaderi reytinge bağlı oluyor. 29 Ekim reyting sonuçları bu taraftan önemli rol alıyordu. Sonuçlar yayınlanır yayınlanmaz haber sitemizde yer alacaktır.

29EKİM SALI 2018 REYTİNG BİRİNCİSİ

29 Ekim  tarihinde Total'de Show TV'de ekrana gelen "Çukur" dizisi 1.sırada yer alırken, 2.sırada Star TV'de ekrana gelen "Söz" dizisi, 3.sırada "Fatih Portakal ile Fox Ana Haber" yer aldı.

AB'de ise 1.sırada "Çukur", 2.sırada "Fatih Portakal ile Fox Ana Haber", 3.sırada ise "Söz" dizisi yer aldı.
jjjj-001.jpg

REYTİNG NEDİR

Reyting bir programın izleyici oranını ifade eder. Reklam verenler için ölçülmektedir. Reyting ölçümünün toplumsal bir misyonu yoktur. Amaç hangi zamanda, hangi programı, kimlerin seyrettiğini tespit edip hedef kitleye ulaşmaktır. Televizyonların daha kuruluşlarında belirli bir görüş ve amaçları, ona bağlı olarak da hedef izleyici kitleleri vardır ve pek değişmez. Bu açıdan bakıldığında reyting, televizyoncuların bir meselesi değilmiş gibi görünüyorsa da sonunda televizyon kanalları da birer ticarethanedir. Ayakta durabilmeleri için gelire ihtiyaçları vardır, bu gelirin ana kaynağı da reklamdır. 

REYTİNG NASIL ÖLÇÜLÜR

Reyting şu basamakları takip eder: Ölçümün yapılacağı bölgede yaşayan insanların demografik özellikleri ve sosyo-ekonomik statüleri hakkında ayrıntılı bilgi toplanır. Ardından söz konusu bölgenin yapısını temsil etme yeteneğine sahip ailelerden oluşan bir izleyici paneli oluşturulur. reyting ölçümü yapılması için seçilecek ailelerin bulunduğu şehirlerin 5 yaşın üzerinde olup kentli nüfusa sahip olması gözetilir. Yaklaşık 41 milyon kişilik bir nüfusa karşılık gelir).şu anda yapılan reyting ölçümleri 2201 evde, 2801 rating aleti takılarak yapılmaktadır. O evdeki tüm televizyonlara bu aletten takılır. Peoplemeter adı verilen bu reyting aletinin özel bir kumandası vardır. bu kumandayla o anda televizyon seyretmekte olan kişi sayısı ve bunların kim olduğu da gözlemlenebilir. Evdeki her aile bireyine bir numara tahsis edilmiştir. örneğin 1 numaralı düğme babanın, 2 numaralı düğme annenin, 3 ve 4 numaralı düğme çocukların gibi. aile bireyleri, televizyon izlemeye başladıkları anda ve izlemeyi bıraktıkları anda kumanda cihazında kendilerine ait düğmeye basarlar. ayrıca 9 dakikada bir “aynı kişiler mi?” sorusu görülür. böylece aile bireyleri izlemeyi bitirme ve başlama anlarında kişisel düğmelerine basmaları konusunda uyarılmış olurlar.