Metro ihale Erdoğan'ın sınıf arkadaşına gitmiş

Metro ihale Erdoğan'ın sınıf arkadaşına gitmiş
Altunizade-Çamlıca Camii Metro Hattı ihalesi’nin Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın imam hatipten arkadaşı Hasan Gürsoy'un şirketine verildiği ortaya çıktı.

Birgün’den İsmail Arı’nın haberine göre, Altunizade-Çamlıca Camiii Metro Hattı Projesi’nin ihalesinin yandaşa verildiği açığa çıktı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) ve Ulaştırma Bakanlığı’nın yürüttüğü Altunizade-Çamlıca Camii Metro Hattı Projesi’nin ise AKP’li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan''ın arkadaşı Hasan Gürsoy’a ait olan Güryapı Taahhüt Şirketi’ne yaptırılacağı öğrenildi.

ŞİRKET DUYURDU

İhalenin sonucu Kamu İhale Bülteni’nde açıklanmadan ve Ulaştırma Bakanlığı tarafından duyurulmadan önce Güryapı Taahhüt Şirketi tarafından duyuruldu. Öte yandan şirketin Şirketi’nin daha önce bir metro projesi yapmadığı da öğrenildi.

Şirketin internet sitesinden yer alan açıklamada, metro projesinin çalışmalarına başlandığı duyurularak şu ifadelere yer verildi:

“Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı işbirliğiyle hayata geçirilecek olan proje Altunizade-Bosna Bulvarı Raylı Sistem Hattı, Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro ve Metrobüs Hatlarını Çamlıca Camii ve Bosna Bulvarı’na bağlayan yaklaşık 4 kilometre uzunlukta ve üzerinde dört adet istasyon bulunan bir raylı toplu taşıma sistemidir.”

İBB’NİN PROJEYİ RAFA KALDIRDIĞI SÖYLENİLDİ

Boş kalan Çamlıca Camii''ni doldurabilmek amacıyla İBB’den alınıp Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı''na devredilen Altunizade-Çamlıca Camii Metro Hattı Projesi’nin israf yol açacağı da tartışılmıştı. Bir hatta metro yapılabilmesi için saatte en az 32 bin yolcuya ihtiyaç olduğu halde Çamlıca hattındaki yolcu sayısının pik saatte bile 3 binde kaldığı, kamu kaynaklarının boşa harcanmaması için İBB''nin bu projeyi rafa kaldırdığı ifade edilmişti.

Çamlıca Cami''ne yolcu taşıyacak raylı sistem başlangıçta Altunizade-Ferah Tepesi-Çamlıca Camii şeklinde üç duraktan oluşacak şekilde planlandı. İBB, raylı sistemin bu haliyle 192 milyon avroya mal olacağını hesapladı. Ancak Ulaştırma Bakanlığı İBB''den 3 duraklı hatta Çamlıca Kulesi''nin de eklenerek revize edilmesini istedi. Böylece maliyet 250 milyon avroya yükseldi. Projede aç-kapa tekniğinin uygulanacak olması nedeniyle maliyetin yüksek olduğu belirtildi. İBB, projenin fayda-maliyet hesabını yaptırdı. Teknik çalışmalarda hattın kamu yararına değil zararına yol açacağı bilgisi verildi.

İlgili Haberler