Ticaret Bakanlığı harekete geçti. Ünlü markaların indirim oyunu böyle bozuldu

Ticaret Bakanlığı harekete geçti. Ünlü markaların indirim oyunu böyle bozuldu
Süper indirim günlerinde bazı firmaların yaptığı ‘sahte indirim’ oyununu vatandaşların şikâyetleri bozdu. Özellikle ‘Black Friday’ haftasında markaların duyurduğu yüzde 60, 70 hatta yüzde 80’lere varan indirim kampanyaları Ticaret Bakanlığı’nı harekete geçirdi. Gelen çok sayıda şikâyetin ardından harekete geçen Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, e-ticaret devlerinden savunmalarını istedi.

Hürriyet Gazetesi'nden Emre Eser'in haberine göre, Ticaret Bakanlığı, ‘Black Friday’ haftasında markaların duyurduğu indirim adı altında fiyat üzerinde yapılan oynamalar için harekete geçti.

SAHTE İNDİRİMLER TESPİT EDİLDİ

Tüketicilerden gelen çok sayıdaki ‘sahte indirim’ şikayetini inceleyen Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu Başkanlığı, kendilerini Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformları olarak tanımlayan ve milyarlarca liralık büyüklüğe ulaşan e-ticaret pazarının önemli bir kısmını elinde bulunduran e-ticaret sitelerindeki ‘sahte indirimleri’ tespit etti. Kurul, bu dev platformlardan tüketicilerin bahse konu şikayetleri ile ilgili savunma talep etti. Bakanlık kaynaklarından edinilen bilgilere göre şirketlerin salı gününe kadar savunmalarını hazırlayıp Reklam Kurulu’na sunmaları gerekiyor.

SALI GÜNÜ KARAR VERİLECEK

Salı günü toplanacak Reklam Kurulu, savunmaların tesliminin ardından yapılacak incelemeler sonucunda sahte indirimler ve kampanyalar için bazı dosyaları görüşecek. Bakanlık kaynakları, toplantı sonrası karara bağlanan bazı dosyalar hakkında platformlara yüklü miktarda ceza uygulanabileceğini belirtti. Ayrıca şikayet sayısının fazlalığından dolayı bazı dosyalar hakkında verilecek kararların ileriki toplantılara sarkabileceği aktarıldı.

"İNDİRİM VARMIŞ GİBİ REKLAM YAPILIYOR"

Tüketicilerin bu indirim günleri hakkında şikayet konuları ise genelde şöyle:

"Yüzde 60-70 gibi yüksek oranda indirimle satışa sunulan ürünün aslında indirim döneminden önce daha uygun fiyata satın alınabilmesi. Yani firma indirim döneminden önce 100 liraya satılan bir ürünü kampanya zamanı yüzde 70 indirim uyguladığını iddia ederek yine 100 liraya satışa koyuyor.

Yüksek bir indirim oranı ile satışa sunulan ürünle tüketiciye ulaşan ürün arasında kalite ve içerik farklı olabiliyor.

Satın alınan ürün başkasına teslim edilebiliyor, yanlış ürün gönderimi yapılabiliyor ya da ürün kayboluyor. Ancak tüketici bu sorunlar karşısında çözüm için kimseyi bulamıyor."

Günün Karikatürü
Yeniçağ karikatur / Emre Ulaş
Tüm Hakları Saklıdır ©
Yeni Çağ Gazetesi

İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel: (0212) 452 40 40
Faks: (0212) 452 40 58