Toyota Mirai Avrupa yollarında

Toyota Mirai Avrupa yollarında
Dünyanın ilk seri üretim hidrojen yakıt hücreli otomobili Toyota Mirai, Avrupa’da satışa sunuldu

Adını Japonca "gelecek" kelimesinden alan Mirai, 2014 yılı Aralık ayında başlayan Japonya satışlarından sonra eylül ayından itibaren de ilk etapta İngiltere, Almanya ve Danimarka'da satışa sunulmuştu. Mirai'nin 2017 yılından itibaren hidrojen yakıt altyapısının geliştirilmesiyle çok daha fazla Avrupa ülkesinde satışa sunulması planlanıyor. Toyota'nın 30 yılı aşkın bir zamandır üzerinde çalıştığı, hidrojen yakıtlı, "0" emisyonlu Mirai'nin Avrupa'daki satış fiyatı 66 bin euro olarak belirlendi. Toyota Mirai, eğimli tavanıyla alçak bir ağırlık merkezi olduğunu gösteriyor. Önde geniş açıya sahip sis farları, otomatik uzun huzmeli LED farlar, akıcı çizgilerle şekillendirilen kaput, Mirai'nin farklı bir yüze sahip olmasını sağlıyor. Sürücüye ve tüm yolculara yeterli yaşam alanı
sunulurken, yumuşak ve kaliteli kabin malzemeleri öne çıkıyor. Ön koltuklar, sürücünün ideal oturma pozisyonunu kolayca bulmasını sağlarken, vücudu saran yapısıyla uzun yolculuklarda da rahatlık getiriyor. Orta konsolun en üstünde yer alan 4,2 inç'lik TFT likit gösterge ekranı, direksiyondan kolayca yönetilebiliyor. Orta konsoldaki navigasyon ve bilgi eğlence sistemi üst düzey
kalite sunarken, akıllı dokunmatik ses ve klima kontrolleri de sürüş keyfini artırıyor.Toyota Mirai, yol  tutuş ve sürüş konforu özelliklerine de sahip bulunuyor. Daha alçak ağırlık merkezi elde etmek için Toyota Yakıt Hücresi ekipmanları ve yüksek basınçlı hidrojen tankı tabanın altına yerleştirildi.
Geleceğin enerji kaynakları arasında gösterilen hidrojeni yakıt olarak kullanan Mirai, "0" karbondioksit salımı ile dikkati çekiyor. Konforu, sürüş keyfi, 3 ila 5 dakika arasında doldurabilen deposu ile geleneksel motorların ulaştığı menzil ve hızı da sunuyor.
Eksi 30 derecede bile çalışabilen Toyota yakıt hücresi sistemini ve hibrit teknolojisini bir arada sunan Mirai, hidrojeni elektrik üretmek için kullanıyor. Mirai'de batarya ve "fuel cell" teknolojisinin bir arada sunulduğu iki motor aynı anda kullanılabiliyor. Bu motorlar sayesinde 154 beygir güç ve 335 Nm tork üretebilen Toyota Mirai, 0'dan 100 kilometre/saat hıza 9,6 saniyede çıkıyor, maksimum 178 kilometre/saat hıza çıkabiliyor. Mirai'nin, tek depoyla 550 kilometrenin üzerinde bir menzili bulunuyor