Bal gibi reklam üslubu

Bal gibi reklam üslubu
Bal gibi reklam üslubu

Televizyon kanallarında bir süredir uzun uzun yayınlanan bal reklamları var. İki kişi karşılıklı oturuyorlar, biri moderatör kon

Televizyon kanallarında bir süredir uzun uzun yayınlanan bal reklamları var. İki kişi karşılıklı oturuyorlar, biri moderatör konumunda çanak sorular yöneltiyor, diğeri de balının özelliklerini anlatıp, halka ne kadar ucuza ulaştırdıklarını söylüyor. Genel izleyici üzerinde bu sınırsız ve abartılı övgülerin yeterince etkisi oluyor mu, bundan emin değiliz. Geçen akşam TRT 1’de “Derin Analiz” adlı programda Yiğit Bulut’u izlerken bal reklamlarındaki izlenimi aldık. Bulut, kendisine yöneltilen çanak sorulardan yola çıkarak öyle abartılı ve dayanaksız bir dış politika değerlendirmesi yaptı ki, sanırsınız AKP, tüm komşularına mükemmel bir barış ortamı hazırlamış. Yetmemiş Orta Asya ve Rusya’yı da hizaya sokmuş. Bu yükseliş öyle korkutmuş ki herkesi, hepsi Türkiye’ye diş bilemeye başlamış. Bal gibi, tadından yenmez yani.