James Webb Uzay Teleskobu şimdiye kadarki en net görüntüsünü yayınladı: 105 bilim insanı inceledi

James Webb Uzay Teleskobu yeni görseller yayınladı. Yakın Kızılötesi Kamera, Yakın Kızılötesi Spektrograf ve Orta Kızılötesi Alet kullanarak topladığı görselleri gönderen James Webb'in görselleri 105 bilim insanı tarafından incelendi.

James Webb Uzay Teleskobu Temmuz ayında ilk görüntülerini yayınlamıştı. NASA uzayı görüntülemeye devam etmek isteyince Kozmik Evrim Erken Yayın Bilim Çalışması(CEERS)''nda şimdiye kadarki en ayrıntılı görüntüler ortaya çıktı.

Yakalanan yeni görüntülerde birden fazla veri parçası bulunmaktadır. CEERS üzerinde çalışan kişiler tarafından oluşturulan görüntü için 28 kurumda görev yapan 105 bilim insanı ve 19 araştırmacı çalışmıştır.

James Webb Teleskobu görselleri yakalayabilmek için Yakın Kızılötesi Kamera, Yakın Kızılötesi Spektrograf ve Orta Kızılötesi Alet kullanmıştır. Veriler birbirlerine paralel olacak şekilde alınmıştır. Araştırmacılar hepsini bir araya getirip gözle görülür hale çevirmişlerdir.

İŞTE O GÖRÜNTÜ

Görüntüyü kullanan bilim insanları evrendeki en eski galaksilerinden ve gök olaylarından bazılarının emisyonlarını ve unsurlarını daha kolay araştırabilecek.